Bokparadiset

Vargbröder; Demonernas port - Michelle Paver

Kategori: Middle grade

 
Titel: Demonernas port
Författare: Michelle Paver
Serie: #3 Vargbröder
Förlag: Semic
Utgivningsår: 2007
Sidantal: 336

Handling: Vintern närmar sig och Torak gör en fasansfull upptäckt: hans följeslagare Ulv har blivit kidnappad av en okänd fiende. I en desperat kamp för att rädda Ulv måste Torak och Renn ge sig av på en farofylld vandring genom den frusna vildmarken i Norr. De kämpar för sin överlevnad bland häftiga snöstormar och den vita demonbjörnen är ständigt närvarande. Färden leder dem rakt in i en värld av svek, förräderi och lögner - och till sist tvingas de möta den mäktigaste och farligaste schamanen av dem alla... 
Jag läste ut den här i februari och har inte hunnit läst någon mer bok ur serien. Jag måste säga att jag saknar Torak och Ulf fast det inte var så längesen jag läste om dem. Dessa böcker är fartfyllda lättsmälta och så bra. 

I den här boken är lite mörkare än tidigare böcker tycker jag. Jag är i och för sig så himla lättskrämd men jag var lite smårädd ibland, hahah. 

Gillar speciellt slutkapitlet där man får läsa om Ulf och hans egenskaper. 

Det finns egentligen inte så mycket att säga om boken förutom att jag är så förväntansfull vart hela detta äventyret kommer leda. Jag älskar att läsa om den här tiden. Alltså det finns inga tekniskaprylar, de lever ihop i klanerna och så. Tycker det hela är mycket spännande att läsa om. 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vargbröder är en så himla mysig serie! Tror jag har någon bok kvar att läsa nu när jag tänker efter. Måste ta tag i det!

    Svar: sv: ja det måste du verkligen göra då :)
    BokParadiset

    2015-04-20 | 13:06:00
    Bloggadress: http://bokregn.blogg.se
  • Klara säger:

    Det är kul att du också upplever boken som nästan läskig för när jag läste serien när jag var sådär 11-13 så tyckte jag den var riktigt spännande på gränsen till läskig. Jag har varit osäker på om jag skulle tycka likadant om jag läste den nu, men det kanske jag skulle göra. :)

    Svar: sv: hahha kanske hade du gjort det eller så är det bara jag som är fegis!
    BokParadiset

    2015-04-21 | 18:46:08
    Bloggadress: http://inutienbok.blogg.se

Kommentera inlägget här: