Bokparadiset

P.S. Jag älskar den här boken

Kategori: Contemporary


Titel: P.S. I still love you
Författare: Jenny Han
Serie: #2 To all the boys I've loved before
Förlag: Scholastic
Utgivningsår: 2015
Sidantal: 337

Andra boken i en serie så recensionen innehåller spoilers!

Handling: Lara Jean didn’t expect to really fall for Peter.
She and Peter were just pretending. Except suddenly they weren’t. Now Lara Jean is more confused than ever.
When another boy from her past returns to her life, Lara Jean’s feelings for him return too. Can a girl be in love with two boys at once?
Direkt efter att jag läst ut To all the boys I've loved before beställde jag den här. Jag kan inte få nog av familjen Song. Önskar att Han bestämmer sig för att skriva en tredje bok också, skulle göra mig så lycklig!!! Många tycker den här boken är bättre än första, men jag håller nog inte riktigt med. Jag älskar den här men favoriten är nog ändå första om jag måste välja. 

Dels är det de här med Peter och John. Första boken så hejade jag på Peter vilket jag även gjorde i den här. Men sen är ju John så himla söt så jag vill att hon ska vara med honom, men samtidigt älskar jag ju Peter. Med andra ord kan man säga att Jenny Han är en mästare på att skriva om karaktärer som man älskar. 

Denna duologin är verkligen perfekt för sommaren. Det är lättsamt men samtidigt så faller man pladask och det är verkligen inget man glömmer. Jag längtar tills det har gått lite tid så att jag kan läsa om böckerna igen. Men det får nog ändå vänta tills sommaren närmar sig lite. Har du inte läst eller påbörjat den här serien är det ett måste. Jag insisterar, gå och köp/låna boken NU!

Kommentarer

  • Lena säger:

    Jag har nog bara hört positiva ord om dessa böcker. Är verkligen sugen på att läsa dem.

    Svar: sv: det är för att de är såå bra! läs!!!!
    BokParadiset

    2015-08-30 | 12:21:20
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Nathalie säger:

    Åh, jag har precis läst den också! Älskade den lika mycket <3

    Svar: sv: åh vad härligt!
    BokParadiset

    2015-08-30 | 16:57:29
    Bloggadress: http://www.brundellsbooks.blogspot.se

Kommentera inlägget här: