Bokparadiset

Strandsatta på en ö

Kategori: New Adult


Titel: På ön
Författare: Tracey Garvis Graves
Serie: -
Förlag: Månpocket
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 350

Handling: Den trettioåriga läraren Anna Emerson är på väg till familjen Callahans sommarhus på Maldiverna. Bredvid henne på flyget sitter den sextonårige T.J. Callahan, pojken hon ska undervisa, som nyligen genomgått en lyckosam cancerbehandling. Men semestern tar en oväntad vändning. Piloten drabbas av hjärtattack och privatplanet kraschar i Indiska Oceanen.

Anna och T.J. överlever men är strandsatta på en öde ö. I det ogästvänliga klimatet tvingas de samarbeta för att överleva. I takt med att T.J. mognar söker de närhet hos varandra. De inleder en förbjuden kärleksrelation, väl medvetna om den åldersskillnad som kommer att dömas ut av nära och kära. Och medan känslorna fördjupas förvandlas veckor till månader och månader till år. Kommer de någonsin att bli räddade? Finns det hopp för deras kärlek bortom den öde ö där de befinner sig?
Jag har hört mycket gott om den här, men hade ingen aning om att den blivit översatt. Men jag köpte den, läste den till och från tåget sen när jag kom hem var jag tvungen att läsa ut den. Japp så fast blev jag i den. Väldigt beroendeframkallande bok. Men jag tycker oftast att New adult böcker är det. 

Jag älskar att läsa om när de är strandsatta för det händer så mycket. Visst att allt kanske inte är helt sannolikt men hade det varit de hade boken varit väldigt tråkigt. Så det får man räkna med. Jag gillade mest första halvan av boken. Men samtidigt förstår jag varför författaren drog åt det hållet hon gjorde. Men jag tyckte fortfarande sista halvan var sjukt bra. 

Jag gillar båda karaktärerna. De har en väldig kämparinstinkt. Sen är det fint hur bra de kompletterar varandra. Men de skiljer inte ut sig så mycket ifrån andra karaktärer. Detta är mer en handlingsdriven bok. 

Är ni intresserade av NA så är det här absolut ett måste. Samtidigt är det en bra bok att börja med tycker jag. Helst kanske den ska läsas på sommaren, eller när man längtar till sommaren. I vilket fall som helst är det en väldigt bra bok. 

Kommentarer

  • Miriam - Schitzo-Cookie säger:

    Åh älskade den med =) Ska nog ta och läsa om den någon dag, för ja väldigt beroendeframkallande var den ^^

    Svar: sv: visst var den, och väldigt bra!
    BokParadiset

    2015-08-31 | 20:01:03
    Bloggadress: http://schitzo-cookie.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: