Bokparadiset

Första boken i Amulet

Kategori: Comics och Graphic novel

 
Titel: The stonekeeper
Författare: Kazo Kibuishi
Serie: #1 Amulet
Förlag: Scholastic
Utgivningsår: 2008
Sidantal: 192

Handling: After chasing after the tentacled monster that kidnapped their mother, Emily and Navin find themselves in a magical but dangerous world of man-eating demons and shadowy enemies, where they must learn to control a powerful amulet given to them by their inventor grandfather.
Jag är ju väldigt ny i det här med seriealbum, graphic novels, comics och allt vad det är. Därför har jag såklart inte heller läst så mycket inom det. Men i vilket fall som heslt uppskattade jag den här boken väääldigt mycket. Det är till och med min nuvarande favorit! 

Så det handlar om en tjej, hennes lillebror och hennes mamma. De flyttar ut till en släktningshus. Första natten när de ska sova så börjar det här konstiga ljud. De tittar vad de kommer ifrån och efter det går de bara ut för. Det är ett spännande äventyr man får följa och jag tycker det händer väldigt mycket i albumet även om det inte är så långt. Den här serien är ju väldigt lång också så jag gissar på att det kommer hända väldigt mycket mera. 

Jag tycker det är svårt att säga något om karaktärerna eftersom jag inte riktigt hinner lära känna dem. Men det finns ingen jag ogillar kan jag säga. 
 
Tecknarstilen gillar jag väldigt mycket. Tycker färgerna är jättefina och de passar bra ihop med historien. Sen så är det tecknat så himla snyggt alltså. Det är definitivt en stil som passar mig. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: