Bokparadiset

Arise - Tara Hudson

Kategori: Spöken

 
Titel: Arise
Författare: Tara Hudson
Serie: #2 Hereafter
Förlag: Harper teen
Utgivningsår: 2013
Sidantal: 408
 
INNEHÅLLER SPOILERS! 
 
Handling:Increasingly worried that dark spirits will carry out their threats and hurt the people she cares for most, Amelia is ready to try anything to protect them. And for his own very different reasons, Joshua has come to this cemetery at midnight to participate in a powerful ritual.

Both know that once Amelia steps into the circle, everything will change.


Det som jag störde mig på i första boken var att varken Amelia eller Josh såg komplicationer i deras förhållande. Alltså långsiktiga. Men nu börjar Amelia se bristerna med deras förhållande. Att hon börjar tänka lite längre, att hon aldrig kan träffa hans föräldrar, att de inte kan flytta ihop och att Josh blir avskärmad från den verkliga världen. 


Det är snabbtakt. Inte så att det händer saker hela tiden men ändå så känner man spänningen hela tiden när man läser. Gillar den här serien mycket mer än jag trodde. Glad att jag köpte hela på en gång. Men det händer väldigt mycket spännande saker i boken som jag inte hade kunnat förutspå. 

Gabi som är en ny karaktär som introducerats gillar jag mycket. Hon är en frisk fläkt och jag hoppas få se mycket mer av henne. 

Bara en bok kvar och jag undrar verkligen hur serien kommer knytas ihop. Det finns ganska många lösa trådar så jag misstänker att sista boken kommer vara fullspäckad med spänning och det ser jag fram emot. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: