Bokparadiset

En mellanbok

Kategori: Älvor

Titel: Spells
Författare: Aprilynne Pike
Serie: #2 Wings
Förlag: Harper Collins
Utgivningsår: 2010
Sidantal: 426

Handling: A year ago Laurel discovered that she is a faerie, placed among humans when she was a baby. Although she's come to accept her true identity, Laurel refuses to turn her back on her human life - especially her boyfriend, David. 

But the faerie realm is in grave danger and when Laurel is summoned, she must trust charismatic faerie-guard Tamani. Laurel's feelings for im are stron, and she is soon forced to make a choice that could break her heart...

Väldigt längesen jag läste första boken, fast jag gillade den väldigt mycket. Älskar den här fevärlden, väldigt kreativ tycker jag. Det är många små saker som gör det hela lite roligare. 
 
Kul att vara tillbaka med karaktärerna. Gillar riktigt mycket att Laura vågar ifrågasätta hur fevärlden fungerar. Även att hon vågar berätta det och står upp för det hon tror på. Kärlekstriangeln är väldigt trovärdig tycker jag också. Tycker det är bra att Laura själv inser vad hon måste göra för att vara shysst mot alla parter. Att hon faktiskt bestämmer sig. Men jag vet ju vem jag håller på iaf. 
 
Tyvärr faller boken lite platt. På goodreads gav jag den en trea men det är mer en 3.5. Det är just för att det blir lite platt. Det som skulle vara höjdpunkten är över alldeles för snabbt och det hade gärna kunnat få ta mer plats, boken är ändå på 400 sidor. Det känns som om man har väntat hela boken på att något spännande ska hända och sen blir det inte riktigt så bra som man har tänkt sig. Sen det som ska vara cliffhangern i slutet är inte riktigt så triggade som jag hade velat. MEN det ska dock bli kul att se vart den här serien tar vägen och hur allt kommer fortskrida och slutligen hur serien kommer sluta. 

Svagt 

Kommentarer

  • bam säger:

    Oh, detta låter lite annorlunda än det jag brukar läsa (tror aldrig att jag har läst om feér och liknande) så ska nog sätta upp serien på TBR-listan.

    Svar: sv: Ja det kan vara spännande att läsa något som inte är i ens comfort zon :)
    BokParadiset

    2015-07-29 | 08:42:44
    Bloggadress: http://www.bamtycker.wordpress.com
  • Nilmas Bokhylla säger:

    Jag har tänkt läsa den här serien i år känns det som men det har liksom inte blivit av. Vi får väl se om jag någonsin får tummen ur ;)

    Svar: sv: hahha jag tycker det alltid finns någon serie som det är så och i slutändan så läser man dem aldrig, haha
    BokParadiset

    2015-07-29 | 14:14:35
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com
  • liza säger:

    hej elin ! du kanske har sett inläggen Mer kärlek åt bokbloggarna som dykt upp på min blogg. Det skulle vara väldigt roligt att ha med dig som gästbloggare någon lördag i september. om du är intresserad kan jag maila frågorna och lite information åt dig så får du se på dem innan du bestämmer dig :) trevlig helg ! kram, liza.

    Svar: sv: men åh ja jättegärna!!! behöver jag inte ens fundera på :) maila frågorna till [email protected]
    BokParadiset

    2015-07-30 | 17:44:43
    Bloggadress: http://iregnet.blogspot.fi

Kommentera inlägget här: