Bokparadiset

Jenny Han gör det igen.

Kategori: Contemporary

 
Titel: To all the boy's I've loved before
Författare: Jenny Han
Serie: #1 To all the boy's I've loved before
Förlag: Scholastic 
Utgivningsår: 2014
sidantal: 421

Handling: 
Lara Jean keeps her love letters in a hatbox her mother gave her. One for every boy she's ever loved. The letters are for her eyes only. Until the day they are mailed, and suddenly Lara Jean's love life goes from imaginary to out of control.
Alltså jag visste inte hur mycket jag skulle gilla den här boken, men trodde inte jag skulle älska den så mycket som jag gör. Den här är helt amazing och gillar du contemporary är detta ett MÅSTE. Alltså jag fastnade redan på första sidan! 

Det handlar alltså om Lara Jean som skriver kärleksbrev till alla hon varit kär i, men hon postar de inte. Hon lägger dem i en hattlåda för att spara men en dag blir de iväg skickade. Ni kan ju räkna ut själva hur jobbigt Lara Jean tycker det är. 

Jag älskar verkligen hur Lara Jean och hennes två syskon, Margot och Kitty, hur tighta de är. Margot är äldst och utifrån Lara Jeans perspektiv är hon helt perfekt. Men när Margot flyttar till Skottland är det Lara Jean som måste klara sig själv. Vilket hon gör mycket bättre än hon tror. Kitty och Lara Jean får en bättre relation när Margot flyttar vilket jag tycker är fint. Kitty är så himla söt! Jag älskar verkligen alla karaktärer. På något sätt lyckas Han gör så att man älskar alla manliga karaktärer hon skapar också. Dock vet jag absolut vem jag hoppas på att Lara Jean blir tillsammans med i nästa bok. 

Jenny Han lyckas verkligen med sina böcker. Det här är min absoluta favorit just nu. När jag hade läst sista sidan var jag tvungen att beställa den andra direkt. Hoppas att den dyker upp snart, och då tänker jag läsa den direkt, boken jag håller på med får vänta tills jag läst ut denna. 

Kommentarer

  • Nelly säger:

    Skrev precis recension på denna nu också, som lär dyka upp på min blogg typ om en vecka. ÄLSKAR DEN!!!

    Svar: sv: kul! jag med så sjukt bra bok alltså!!!!
    BokParadiset

    2015-07-20 | 21:12:33
    Bloggadress: http://nellonsbokblogg.blogspot.se
  • Lena säger:

    Har sett många positiva recensioner på denna bok, så jag är oerhört sugen på att läsa den.

    Svar: sv: Ja det måste du göra!
    BokParadiset

    2015-07-20 | 23:01:58
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Malin A säger:

    Lite roligt att vi är flera som läst den nu när den ju släpptes för över ett år sedan. Med tanke på hur mkt både du, jag och Nelly gillat den tycker jag man borde hört fler positiva recensioner tidigare. Då hade den inte blivit stående så länge i min bokhylla heller.

    Svar: sv: Ja, nu när du säger det har jag nog faktiskt inte sett jättemånga recensioner på den! jag har faktiskt ingen aning varför jag inte köpte den tidigare och läste...
    BokParadiset

    2015-07-20 | 23:43:54
  • Alba säger:

    Jag är såå himla sugen på att läsa den här boken. Har hört hur mycket bra som helst om den och jag måste läsa den NU! ;)

    Sv: Nämen åh, vad glad jag blir sötis! :D <3 Klart jag nämner dig, din blogg är en av mina favoriter :)

    Svar: sv: ja det måste du! kommer älska den!!! (som jag säger om alla böcker till dig, haha) ❤
    BokParadiset

    2015-07-21 | 22:07:59
    Bloggadress: http://boklyckan.blogspot.se
  • Lisa säger:

    Den här boken upptäckte jag alldeles nyss, har varit sugen på att läsa den pga den underbara titeln och såklart pga det är Jenny Han. Efter din recension bara måste jag läsa den! ^^

    Svar: sv: ja visst blir man! är så sjukt bra så det tycker jag verkligen du ska göra! :)
    BokParadiset

    2015-07-23 | 10:48:19
    Bloggadress: http://lisanordahl.blogspot.com

Kommentera inlägget här: