Bokparadiset

Heartless - Gail Carriger

Kategori: vampyrer

 
Titel: Heartless
Författare: Gail Carriger
Serie: #4 The parasol protectorate
Förlag: ORBIT
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 401

Handling: Lady Alexia Maccon, soulless, is at it again, only this time the trouble is not her fault. When a mad ghost threatens the queen, Alexia is on the case, following a trail that leads her deep into her husband's past. Top that off with a sister who has joined the suffragette movement (shocking ), Madame Lefoux's latest mechanical invention, and a plague of zombie porcupines, Alexia barely has time to remember she happens to be eight months pregnant. 
Will Alexia manage to determine who is trying to kill Queen Victoria before it is too late? Is it the vampires again or is there a traitor lurking about in wolf's clothing? And what, exactly, has taken up residence in Lord Akeldama's second best closet?

Som jag har velat läsa fortsättningen. Tyvärr kommer ju inte de sista böckerna att översättas så jag köpte fjärde boken på engelska nu. Tyvärr var det lite små detaljer som jag inte kommer ihåg ifrån hemlös, men det viktigaste kom jag i alla fall ihåg. 

Precis som i föregående böcker är Alexia så himla rolig och jag älskar att hon är en så stark person med stark personlighet. Det gör hela boken liksom. Att hon vågar stå upp för sig själv och alltid säger vad hon tycker. Jag älskar henne och Lord Maccon ihop, bästa paret ever! 

När det kommer till handlingen tycker jag inte det är riktigt lika bra som i de andra böckerna. Det är först de hundra sista sidorna som är väldigt spännande. Sen kan det också handla om att jag bara kunde läsa boken lite åt gången, ibland blev det inte ens ett kapitel. Det brukar tyvärr alltid påverka min läsning lite. 

Men i vilket fall som helst älskar jag så klart boken. Det här är verkligen en av mina favoritserier och jag tror att nästa bok kommer vara SÅ bra med tanke på hur den här slutade! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: