Bokparadiset

Clockwork Angel - Cassandra Clare

Kategori: Änglar


Titel: Clockwork Angel
Författare: Cassandra Clare
Serie: #1 The infernal devices
Förlag: Walker books
Utgivningsår: 2011
Sidantal: 483

Handling: Tessa is soon caught in a dangerous love triangle where a wrong decision could prove fatal. She will need all her strength to save her brother and stay alive as she learns the chilling truth of what really lurks on London's streets after dark. 
När jag läste den här boken måste jag säga att jag saknade karaktärerna från The mortal instrument väldigt mycket. Jag började gilla den serien väldigt mycket efter tredje boken så nu saknade jag dem. Men jag måste säga att jag gillar handlingen i den här mer än i TMI. Samtidigt gillar jag karaktärerna här med och redan i första boken gillar jag dem. Kan vara så att Clare har utvecklats mycket sedan hon började skriva, eller så föll den här serien mer mig i smaken. 

Tessa gillar jag mycket. Hon är väldigt stark för att inte vara så gammal. Dessutom agerar hon trovärdigt i de flesta situationer tycker jag. Jem gillar jag riktigt mycket också han är nog faktiskt min favorit karktär i boken. Förutom Magnus Bane då, han älskar jag. Älskar att han var med i den här boken också. Att det fanns någon karaktär som kopplade ihop den här serien med TMI, att de inte bara lever i samma värld. 

Jag tycker det är spännande hur hon har skrivit ihop TMI och THD serierna, att man ska slalom läsa eller vad man ska säga. Att man läser först några böcker i TMI och sen en i THD och sen TMI igen. Känns som om det kommer bli riktigt häftigt i slutändan!

Jag gillar den här boken riktigt mycket tycker handlingen är väldigt intressant och det gick därför relativt snabbt att läsa boken. Jag har nu börjat fatta varför alla älskar Clare så mycket även om jag inte älskar hennes böcker riktigt så mycket som alla andra så gillar jag dem mycket! 

Kommentarer

  • Elina säger:

    Jag gillar The infernal devices serien mycket mer än The mortal instruments då serien hela tiden blir bättre och bättre till skillnad från TMI (men jag hoppas sista boken räddar den serien)

    Svar: sv: ja jag är lite tveksam till TMI eftersom det bara skulle vara tre n böcker men sen blev det sex men får se vad jag tycker efter att ha läst hela serien!
    BokParadiset

    2015-03-04 | 08:40:52
    Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se

Kommentera inlägget här: