Bokparadiset

Döm inte boken efter omslaget

Kategori: Häxor

 
Titel: Half bad; Det mörka ödet
Författare: Sally Green
Serie: #2 Half bad
Förlag: Semic
Utgivningsår: 2015
Sidantal: 381

Handling: Nathan har fått sina tre gåvor och hans kraft har vaknat. Men det är en främmande, monstruös förmåga som han inte kan styra. Gång på gång vaknar han upp, blodig och med minnesluckor. Han måste lära sig att kontrollera odjuret inom sig innan det går för långt.
Han är fortfarande jagad av myndigheterna. Och på något sätt måste han lyckas rädda sin stora kärlek Annalise, som är fånge hos fienden.
Kriget mellan vita och svarta häxor blir bara värre, och när en grupp rebeller går samman mot de vita häxorna dras Nathan in i kampen. Men kan han lita på rebellerna? Kan han ens lita på sig själv?
Jag blev helt frälst när jag läste första boken. Sträckläste den i ett och det gick inte att lägga ner den. Jag hade samma känsla med bok två dock kunde jag inte läsa boken i ett. Men jag älskade den lika mycket som bok ett, jag vet faktsikt inte vilken av dem som är min favorit. 

Eftersom man läser utifrån Nathans perspekiv blir det en speciell känsla av boken. Dessutom är den så snabbtläst, jag blev så glad att den var tjockare än första boken. Jag gillar Nathan men han är inte min favorit faktiskt. Det måste nog vara Gabriell! Han är så storsinnad och bryr sig inte alls om vad han själv vill utan gör allt för Nathan. Eller nej jag ångrar mig, Marcus är ju min favorit förstås! Tycker han är en så intressant karaktär och hans och Nathans förhållande är väldigt intressant tycker jag. 
 
Boken är otroligt snabbläst. Troligen för att det händer så mycket saker hela tiden. Och slutet alltså? OMG det var länge sen jag blev så chockad. Var tvungen att prata med min sambo för att ventilera. Dessutom övervägde jag starkt att köpa hem sista boken direkt på engelska. 
 
Det finns bara en sak som jag inte gillar med boken, och det är omslaget. Alltså va? Hade jag inte läst första boken hade jag aldrig någonsin plockat upp den här boken. Jag hoppas att bok nummer tre ser bättre ut. 
 
Tack Semic för rec-exet!
 

Kommentarer

  • MissMagic säger:

    Åh, har helt missat denna serie. Ska kolla upp första boken :)

    Åh, det är alltid jobbigt när böcker man gillar får fula omslag. Suck liksom ^^;;

    Svar: Sv: Det tycker jag verkligen du ska göra! Eller hur det tråkiga är ju att många väljer böcker utifrån omslagen vilket gör att den är pärlan aldrig skulle plockas upp...
    BokParadiset

    2015-11-11 | 23:48:10
    Bloggadress: http://https://missmagicscabinet.wordpress.com/
  • veronica säger:

    Läst första och älskade den. Svenska omslaget är verkligen sååå fult jämfört med originalen! Men tur innehållet är lika bra:)

    Svar: SV: Håller verkligen med dig! Men hallå då måste du läsa andra boken snart, sååå bra!!!
    BokParadiset

    2015-11-12 | 16:46:06
    Bloggadress: http://www.vettansbocker.blogspot.se

Kommentera inlägget här: