Bokparadiset

När skvaller drabbar

Kategori: Contemporary

 
Titel: Tyst
Författare: Hannah Harrington
Serie: -
Förlag: Harlequin
Utgivningsår: 2013
Sidantal: 304

Handling: Chelsea har aldrig kunnat bevara en hemlighet ... förrän nu.Alla har någon gång skvallrat om något de inte borde - men senaste gången Chelsea avslöjade en hemlighet ledde det till att någon nästan dog. Så Chelsea bestämmer sig för att avge ett tysthetslöfte. Om hon håller munnen stängd kan saker åtminstone inte bli värre, eller hur? Fel.

Den här tyckte jag om mycket mer än vad jag trodde. Dessutom har den ett väldigt bra budskap tycker jag. Jag läser alldeles för lite böcker om mobbning men det är nog för jag inte hittat så många som tilltalar mig. Men det är så himla viktigt. Så jag tar gärna emot tips på andra böcker som handlar om mobbning om ni har! 

Chelsea gör verkligen en stor karaktärsutveckling i boken. Hon var en bitch i början och en helt annan person i slutet av boken. Jag gillade verkligen henne och hon liksom förstod vad som var rätt att göra. Tyckte handlingen var bra på det sättet att allt börjar med skvaller vilket är så himla vanligt överallt. Alla skvallrar och pratar bakom ryggen på varandra. Det är ett väldigt viktig budskap att något som skvaller kan förstöra hela ens liv.
 
Tack Harlequin för rec-exet! 

Kommentarer

  • Bokprinsessorna säger:

    Precis som dig blev jag otroligt överraskad av denna bok :) kul att läsa vad du tyckte om den

    Svar: sv: Så härligt när en bok överraskar en! :)
    BokParadiset

    2015-11-30 | 22:05:59
    Bloggadress: http://bokprinsessorna.wordpress.com

Kommentera inlägget här: