Bokparadiset

Recensioner i fel ordning

Kategori: Middle grade

 
Titel: Percy Jackson; The battle of the labyrinth
Författare: Rick Riordan
Serie: #4 Percy Jackson
Förlag: Disney Hyperion
Utgivningsår: 2009
Sidantal: 361

Handling: In this fourth installment of the blockbuster series, time is running out as war between the Olympians and the evil Titan lord Kronos draws near. Even the safe haven of Camp Half-Blood grows more vulnerable by the minute as Kronos's army prepares to invade its once impenetrable borders. To stop the invasion, Percy and his demigod friends must set out on a quest through the Labyrinth - a sprawling underground world with stunning surprises at every turn.

Spännande att jag skrev recension på sista boken innan jag skrivit om denna haha, men missade det helt enkelt. Förvånande att det är första gången det händer.

I alla fall så är detta inget nytt, boken är uppbyggd precis som tidigare böcker. Det händer något och så ska Percy, Annabeth ut och rädda Camp half-blood. Jag gillar ju ändå alla men tycker att böckerna är för lika varandra.

 Men här utspelar sig mycket av boken i en labyrint vilket jag gillar. Det är fartfyllt och spännande men måste ändå säga att den sista boken är min favorit, just för att den skiljer sig så mycket jämfört med tidigare böcker. 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Har helt missat att läsa denna serie, men får nog ta och göra det. Har hört att den ska vara väldigt bra

    Svar: sv: Det är den!
    BokParadiset

    2015-11-14 | 17:17:58
    Bloggadress: http://readandrepeat.blogspot.se/?m=1

Kommentera inlägget här: