Bokparadiset

En bok där huvudpersonen är galen.. Eller?

Kategori: Contemporary

 
Titel: The unbecoming of Mara Dyer
Författare: Michelle Hodkin
Serie: #1 Mara Dyer
Förlag: Simon Pulse
Utgivningsår: 2012
Sidantal: 452

Handling: Mara Dyer doesn’t think life can get any stranger. She wakes from a coma in hospital with no memory of how she got there or of the bizarre accident that caused the deaths of her best friends and her boyfriend, yet left her mysteriously unharmed. The doctors suggest that starting over in a new city, a new school, would be good for her and just to let the memories gradually come back on their own.

But Mara’s new start is anything but comforting. She sees the faces of her dead friends everywhere, and when she suddenly begins to see other people’s deaths right before they happen, Mara wonders whether she’s going crazy! And if dealing with all this wasn’t enough, Noah Shaw, the most beautiful boy she has ever seen can’t seem to leave her alone… but as her life unravels around her, Mara can’t help but wonder if Noah has another agenda altogether…
Jag visste inte så mycket om den här boken innan jag påbörjade den, det enda var att Mara var galen typ. Men måste säga at jag blev väldigt positivt överraskad. 

Det går väldigt snabbt att läsa boken det tog två tågresor till skolan och sen slutet läste jag hemma i sängen. Det är väldigt spännande hela tiden och man vill veta vad som egentligen pågår, men sen måste jag säga att mot slutet blev jag lite förvirrad, inte alls så jag tänkt att historien skulle gå mot. Men jag är ändå positiv och hoppas väldigt mycket på att bok två kommer vara lika bra. 

Det som jag älskar mest i boken är karaktärerna. Alltså jag älskar ju Noah även om han är ganska så klyshig, men ändå är han min favorit, han är liksom en helt annan person när man väl lär känna honom. Fast helt klart klyshig och inget man inte sett förut. Mara gillar jag också, gillar att hon är kaxig och inte alls bryr sig om vad andra tycker om henne. Gillar att hon ändå försöker ta hjälp från andra, det brukar aldrig vara så i böcker. 

Det här är verkligen en ny favoritserie, tror jag, älskade den här boken så mycket och gav mig ett helt nytt lässug alltså. Är ni minsta intresserade tycker jag ni ska plocka upp den! 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    JAG SA JU ATT DEN VAR BRA! Mara Dyer är helt klart en a mina favoritserier!

    Svar: sv: Hahah jag vet så glad att äntligen har läst den tack vare dig!!!
    BokParadiset

    2015-10-30 | 12:58:37
  • Jamie säger:

    Bra recension! Jag är så sugen på att läsa den här :)

    Svar: sv: Åh tack snälla! Ja läs den :)
    BokParadiset

    2015-10-30 | 14:45:28
    Bloggadress: http://bokugglor.blogspot.se
  • Malin A säger:

    Minns inte så mkt av boken, men tyckte den var ok. Minns att jag tyckte det var för mkt instalove och känsla av att man läst det förut. Det störde mig mkt att de inte ens kunde kyssas knappt. Så jämfört med Twilight som fick så mkt kritik för att förmedla avhållsamhet tycker jag denna gör det minst lika mkt om inte mer. Nåja smaken är som baken. Kul du gillade den. Tror du kommer gilla forts med.

    Svar: Sv: Det kan jag egentligen hålla med om men jag går alltid på känsla när jag sätter betyg! Allt är inte mästerverk men man kan gilla det ändå :) Ja kan tycka det är för mycket avhållsamhet överhuvudtaget i YA! Hoppas jag på :)
    BokParadiset

    2015-10-30 | 22:07:35

Kommentera inlägget här: