Bokparadiset

Spionserien börjar ta slut

Kategori: Spioner/Tjuvar


Titel: Out of sight out of time
Författare: Ally Carter
Serie: #5 Gallagher girls 
Förlag: Disney Hyperion
Utgivningsår: 2013
Sidantal: 294

OBS Kan inne hålla spoilers! 

Den här blev snabbt min favorit i serien. Den är lite mörkare än tidigare böcker och väldigt actionpackad. Alltså det händer saker hela tiden. 

Tycker Cammie blir väldigt trovärdig med sin minnesförlust. Att hon blir mer tillbaka dragen och liksom mår dåligt över allt som har hänt. Boken blir mycket mörkare pågrund av det men tycker det passar. 

Den här var så bra så direkt när jag läste ut den beställde jag hem sista boken. 

 
Titel: United we spy
Författare: Ally Carter
Serie: #6 Gallagher girls
Förlag: Disney Hyperion
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 293

Med tanke på hur mycket jag gillade bok fem så hade jag förväntningar på den här, speciellt eftersom det är sista boken. Men nej den femte boken är min favorit i serien. Men den här är fortfarande väldigt bra och det är en jätebra avslutning på serien. 

Jag tyckte alla trådar knöts ihop väldigt bra. Dock är det typ de sist 100 sidorna som är mest spännande. Slutet fick mig faktisk att fälla ett par tårar. 

Har verkligen gillat den här serien och det är tråkigt att den är slut. Dock så har ju Carter skrivit fler böcker som jag väldigt gärna vill läsa. Det har ännu inte blivit av men nu när man tänker tillbaka på böckerna blir jag sjukt sugen på att läsa mer av henne. 

MYCKET 4.5/5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: