Bokparadiset

flat out love

Kategori: Contemporary

 
Titel: Flat-out love
Författare: Jessica Park
Serie: #1 Flat out love 
Förlag: Skyscape
Utgivningsår: 2012
Sidantal: 338
 
Handling: Something is seriously off in the Watkins home. And Julie Seagle, college freshman, small-town Ohio transplant, and the newest resident of this Boston house, is determined to get to the bottom of it. When Julie's off-campus housing falls through, her mother's old college roommate, Erin Watkins, invites her to move in. The parents, Erin and Roger, are welcoming, but emotionally distant and academically driven to eccentric extremes. The middle child, Matt, is an MIT tech geek with a sweet side... and the social skills of a spool of USB cable. The youngest, Celeste, is a frighteningly bright but freakishly fastidious 13-year-old who hauls around a life-sized cardboard cutout of her oldest brother almost everywhere she goes.

And there's that oldest brother, Finn: funny, gorgeous, smart, sensitive, almost emotionally available. Geographically? Definitely unavailable. That's because Finn is traveling the world and surfacing only for random Facebook chats, e-mails, and status updates. Before long, through late-night exchanges of disembodied text, he begins to stir something tender and silly and maybe even a little bit sexy in Julie's suddenly lonesome soul.
Alltså den här boken hade nog stått oläst ganska så länge i hyllan om det inte vore för rybsat och alltså för mig är det oftast superbra att "tvinga" mig läsa böcker jag kanske inte känner för just för stunden. 
 
Det här boken, jag vet inte vart jag ska börja alltså, den är såå himla bra. Jag fattar inte att jag aldrig har sett någon läsa denna eller någon recension eller något. Tror jag hittade den när jag surfade runt på goodreads och la nog till den för sitt fina omslag, men åh vad jag är glad att jag gjorde det. Fattar inte hur ingen annan kan ha upptäckt den här och läst den? Eller okej folk har säkert läst den utan att jag sett det men jag förstår inte hur den inte kan vara mer hypad! Ni vet inte vad ni går miste om, men gillar ni contemporary så är det här bok för er! 
 
Boken är väldigt karaktärsdriven och handlar om Julie, hon ska börja på college och boken börjar när hon är påväg till sin nya lägenhet. Dock så har hon blivit lurad och står nu utan hem, som tur var så har hennes en kompis i Boston och Julie får flytta in där. Dock så märker hon att det inte riktigt är något som stämmer i familjen. 
 
Jag gillar Julie men jag förstår också om man inte gör det, hon vill gärna fixa allt och tränger sig liksom på lite men samtidigt beundrar jag henne för hon är så öppen och är inte rädd för att fråga. Dessutom så har hon alltid svar på tal och att hon faktiskt vågar tränga sig på, alltså visst hon gör det lite för mycket men att hon inte är rädd eller blyg gillar jag. Sen gillar jag alla andra karaktärer också, Celest är verkligen en favorit för mig, visst behöver hon lite hjälp men hon är så härligt unik! Även om familjen har lite problem så älskar jag dem ihop, de känns väldig verkliga som karaktärer. 
 
Boken får mig att skratta men den får mig att gråta ännu mer, alltså de sista 70 sidorna grät jag hela tiden och när boken var slut låg jag bara och grät lite till och DET händer inte ofta, att jag fortsätter gråta när boken är slut. Men åh så himla bra. Ni som har följt mig länge och läst mina recensioner vet ju att jag aldrig kan förutsäga en bok eller någonsin ser vad som kommer hända men här gissade jag en sak tidigt i boken som faktiskt stämde och likaså i Ruin and Rising, kanske har jag blivit bättre på det? Vilket som är det som sagt inget jag stör mig på men blir så himla imponerad av mig själv när jag listar ut handlingen innan!
 
Förresten kan vi bara beundra omslaget lite också? Såå himla fint, älskar det!

Kort sagt; Läs den!

Betyg: 5/5
 

Kommentarer

  • Malin A säger:

    Utifrån goodreads recensioner verkar det vara en bok folk antingen älskar eller hatar. Många 5:or och 1:or, men totalt bra betyg och många recensioner så sätter denna på min TBR.

    Svar: Sv: Ja jag kollade upp det under tiden jag läste och såg också det! Men jag förstår varför man kan hata boken för huvudkaraktären ska liksom fixa allting, men ändå så älskar jag den! Väldigt roligt att höra att du sätter den på listan, ska bli kul att se vad du tycker efter du läst den :)
    BokParadiset

    2016-02-09 | 23:28:57
  • Bam säger:

    Vad nice att du läste den trots att det kändes lite sisådär innan. Den åkte upp på TBR. :)

    Svar: Sv: Härligt att höra! Blev förvånad över hur mycket jag gillade den!
    BokParadiset

    2016-02-10 | 18:34:55
    Bloggadress: http://www.bamtycker.wordpress.com

Kommentera inlägget här: