Bokparadiset

2015 statistik del 2

Kategori: Sammanfattning

Har även räknat med serie jag inte kommer att fortsätta. Inte så konstigt heller att serie är många fler än fristående eftersom jag fortsätter med många serier. 

Okej jag påbörjade många serie, men som sagt alla kommer jag ju inte att läsa. Sen är ju faktiskt uppföljare plus avslutningar större än första böcker. 
 
Serie jag avlutade (betyder inte att jag läsa alla böcker i serien 2015): 
 
Vampyre Academy
 
 Iron fey

Systrarna Cahill

Everafter

Spiderwick

Demonhunter

 Ögat över månskäran

 Torka aldrig tårar utan handskar

Gahaller girls

Systrar i jeans

 
Percy Jackson

 To all the boys I've loved before

 Den mörka materian

Klanen om Otori

 Vargbröder
 
Precis som förra året hann jag avsluta 15 serie, vilket jag är helt nöjd med! 

 
Total läste jag ifrån 14 olika länder. Det är Usa, England och Sverige som ligger i topp, inte så förvånande.. Men läst 5 ifrån Australien, 4 ifrån Kanada, 3 ifrån Frankrike och två ifrån Israel så det är ju lite positiv iaf, resterande är det bara en bok ifrån. 
 
Läs också Del 1.

Kommentarer

  • Karin säger:

    Har som mål att försöka läsa mer böcker från andra länder. Blir så lätt att man fastnar för just Sverige, USA och England. Tyvärr.

    Svar: sv: Visst är det så, borde också försöka läsa lite annat....
    BokParadiset

    2016-01-06 | 20:04:14
    Bloggadress: http://karinsuniversum.blogg.se/

Kommentera inlägget här: