Bokparadiset

Årets första fempoängare!

Kategori: New Adult

 
Titel: Confess
Författare: Colleen Hoover
Serie: -
Förlag: Simon and Schuster
Utgivningsår: 2015
Sidantal: 306
 
Handling: Auburn Reed has her entire life mapped out. Her goals are in sight and there's no room for mistakes. But when she walks into a Dallas art studio in search of a job, she doesn't expect to find a deep attraction to the enigmatic artist who works there, Owen Gentry. For once, Auburn takes a risk and puts her heart in control, only to discover that Owen is keeping some major secrets from coming out. The magnitude of his past threatens to destroy everything important to Auburn, and the only way to get her life back on track is to cut Owen out of it. The last thing Owen wants is to lose Auburn, but he can't seem to convince her that truth is sometimes as subjective as art. All he would have to do to save their relationship is confess. But in this case, the confession could be much more destructive than the actual sin.
Alltså vid prologen så blev jag tårögd, bara det säger ju något om hur snabbt boken berörde mig. 
 
Jag börjar verkligen förstå hyper kring Colleen Hoover.  Alltså hon skriver helt fantastiskt måste jag säga. Man kommer in i historien väldigt snabbt. Här har hon dessutom byggt upp boken kring två mystiska karaktärer och det ända jag vill är att få reda på deras hemligheter. Riktig bladvändare blir det för mig. 
 
Jag gillar karaktärerna. Dock så vill jag ibland bara att Auburn ska rycka upp sig ibland och stå upp för sig själv. Men Owen är min favorit. Han dock lite för perfekt typ, säger alltid rätt saker och så. 
 
Alltså när man dessutom får reda på lite av hemligheterna så bryter mitt hjärta ihop lite. Alltså vilken bok. Och slutet alltså, omg. 
 
Jag förstår verkligen varför Colleen Hover är så extremt populär. Den här boken var helt fantastisk och så himla mycket bättre än vad jag trodde. Hon skriver helt fantastiskt och det är en sån där riktigt citat bok, alltså finns en massa fina meningar där hon bara slår huvudet på spiken. Extra roligt eftersom jag har fördomen att NA böcker oftast inte har ett så bra språk men jag får nog faktiskt tänka om på den punkten. Dessutom finns det endel bilder i boken som jag verkligen gillar. Bilderna är så fina och jag hade gärna haft den konsten uppe hemma hos mig. Tycker det tillför väldigt mycket till historien! 
 
Jag längtar tills jag har någon mer bok av henne hemma att plocka upp. Vill du börja lite med NA men fortfarande inte så intresserad av sexscener så är den här perfekt. Det här blev årets första fempoängare! 

Kommentarer

  • Karin säger:

    Tycker omslaget är så vackert. Nästan så det räcker för att man skulle vilja läsa den. :)

    Svar: sv: Hahah faktiskt, älskar färgerna!
    BokParadiset

    2016-01-09 | 17:01:07
    Bloggadress: http://karinsuniversum.blogg.se/

Kommentera inlägget här: