Bokparadiset

Prinsessa ×2

Kategori: Contemporary

 
Titel: Prinsessa i rosa Författare: Meg Cabot Serie: #5 En prinsessas dagbok Förlag: Tiden Utgivningsår: 2008 Sidantal: 251
Tyvärr var det vädigt länge sen jag läste den här boken och jag kommer inte riktigt ihåg så mycket vad jag tänkte om boken när jag läste den, alltså inte småsaker. Men de genrella sakerna kommer jag förstås ihåg. 
 
De första böckerna i serien har jag inte varit stormförtjust i. Men alltså vid den här boken börjar det verkligen att släppa! Den var så roligt och det började äntligen hända lite liksom. 

Slutet var allt jag hade väntat på i de tidigare böckerna, och det ska bli så roligt att läsa om hur det fortätter med den i nästa bok. 
 
Betyg: 4/5
 
 
Titel: Prinsessa i högform Författare: Meg Cabot Serie: #6 En prinsessas dagbok Förlag: Tiden Utgivningsår: 2009 Sidantal: 265
De första böckerna i serien var det ganska mycket jag störde mig på men nu de två senaste jag har läst har jag verkligen gillat mycket! Kanske beror det på att Lilly inte är lika jobbig och taskig haha. 
 
Tycker det så roligt hur hon är mot sin lillebror och hur det då går ut över hennes mamma och Mr.G. Gillar att äntligen är Hon och Michael tillsammans men såklart inte utan problem, dock tycker jag det är väldigt viktigt problem som Cabot tar upp,  tror det är många yngre som kan känna igen sig i problematiken gällande sex. 
 
Dessa böcker blir bara bättre och bättre för mig och jag hoppas att i år är året där jag avslutar serien för jag är väldigt sugen på att se allt som händer längre fram och speciellt läsa den senaste boken som kom ut förra året! 
 
Betyg: 4/5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: