Bokparadiset

Den mest brutala serien?

Kategori: Dystopier

 
Titel: Plague
Författare: Michael Grant 
Serie: #4 Gone
Förlag: Electric Monkey
Utgivningsår: 2015
Sidantal: 545
 
EN DEL I EN SERIE, HAR NI INTE LÄST TIDIGARE BÖCKER SLUTA LÄS HÄR. 
 
Med tanke på vad vi fick veta i föregående bok är det ett under att det tagit så lång tid innan jag fortsatte med serien. Det kan ju dock bero på att den här varit slutsåld länge, men nu har nya omslag kommit. I vilket fall som helst fick vi veta att Pete är den som "skapat" FAYZ  med andra ord var det riktig spännande att läsa fortsättningen. Här drappas ungarna av konstiga insekter som växer ut ifrån kroppen, en influensa som är dödsfarlig och en odödlig fiende. 
 
Åh vad jag har saknat att läsa den här serien? Eller kan man ens säga det om en serie som bara handlar om död, mord och diverse hemskheter. Men även om varje bok är över 500 sidor så går det så snabbt att läsa, det är mycket cliffhangers och man vill bara veta hur det ska gå för alla karaktärer. Varje bok är oerhört spännande och jag undrar hur det ska gå i sista boken, nu har jag visserligen en bok emellan att läsa men endock. 
 
Jag har inte direkt någon favoritkaraktär men det beror nog på att den här serien är mer handlingsfokuserad än på karaktärerna. Dock kan jag säga att det var ganska så skönt att Sam och Astrid tar lite avstånd ifrån varandra, det finns dock två andra personer som jag hoppas kommer bli ett par i kommande böcker! 
 
Betyg: 4/5
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: