Bokparadiset

Kan ränderna gå ur en tiger?

Kategori: New Adult

 
Titel: While it last
Författare: Abbi Glines
Serie: #3 Sea breeze
Förlag: Simon Pulse 
Utgivningsår: 2013
Sidantal: 267
 
I den här boken får vi följa Cage, som är den typiska playboyen eller fuckboyen som det heter nowadays. Han kör rattfull och därför tvingar hans baseballcoatch honom att arbeta på en farm över sommaren för att inte bli kickad ifrån laget och därmed mista sitt stipendium. Ni kan ju gissa vad som händer på farmen, just precis han träffar en assnygg tjej. 
 
När jag avslutade bok två i serien så var jag glad att det skulle handla om Cage just för att han var en sådan player. Sen hela grejen med att han körde rattfull fick man egentligen ingen inblick i utan det var typ som en snabb väg för att han skulle hamna på farmen, så den biten tycker jag hon kunde hoppat, typ att han var där för att arbeta helt enkelt. Men det skulle väl passa in i hans image som badboy (vilket jag tycker är helt fel, alltså att han kör rattfull och sen tas det inte upp i boken så det blir lite som om det vore okej). 
 
I de två första böckerna tycker jag ändå kärleken mellan karaktärerna vuxit fram ganska så trovärdigt, tyvärr gjorde de inte riktigt det i den här boken. Eva avskyr Cage så fort hon träffar honom men tycker han är attraktiv men sen ifrån ingenstans blir hon svartsjuk när hennes kompis stöter på honom. Sen har vi Cage som aldrig försökt fånga en tjej och aldrig haft några känslor för någon blir typ nästan kär i henne direkt eller han slutar vara en player direkt efter han träffat henne. Det stör mig lite hur oerhört ytlig den här boken är, hela tiden får man veta hur snygga både Cage och Eva är och det är helt utifrån normen vilket är tråkigt, eftersom det bara förstärker den. 
 
Men sen när jag väl kommit över de två sakerna gillar jag verkligen boken. Jag tyckte det var riktigt kul att Low var med så mycket i den här boken, det är ju companion böcker men tidigare har det bara varit typ en scen med föregående karaktärer med, men så var det inte i den här boken. Böckerna i den här serien är så snabblästa och det förgyller verkligen läsningen, jag har sagt det innan, detta är mitt guilty pleasure. Det här inte världens bästa språk och ganska så steriotypiskt men det vet jag i förväg liksom. 
 
Det nästbästa med böckerna är typ att gissa vem nästa bok kommer handla om, och jag ville verkligen det skulle handla om Jeremy. Han verkade vara en riktigt söt kille, så för att variera lite i serien kunde man få läst om den tjejen han var kär i och deras förhållande. Just nu har de tre första böckerna varit väldigt lika och oerhört förutsägbara. MEN jag hade fel, istället kommer det handla om Preston, som är Cages bäst kompis och som är en ännu större playboy än vad Cage var. Så tyvärr tror jag den här och bok fyra kommer vara en aning för lika.
 
Betyg: 4/5
 

Kommentarer

  • bam säger:

    Alltså, jag tycker att guilty pleasures är det bästa som finns. Kultur ska beröra och underhålla, och ibland kan lättsmälta och halvdåliga grejer underhålla bättre än man tror. Mitt guilty pleasure är bland annat tv-serien Real housewives of beverly hills... hahha.

    Svar: Det där har du faktiskt helt rätt i! Hahah jag kan inte låta bli att titta på det om de kommer upp på tvn...
    BokParadiset

    2016-07-24 | 10:10:47
    Bloggadress: http://www.bamtycker.wordpress.com

Kommentera inlägget här: