Bokparadiset

Read a long; Röta del tre

Kategori: Read-a-long

Det förekommer spoilers så har ni inte läst boken, gör det först och återkom sen! 
 
 Detta är mina tankar om sidorna 195-525
 
Jag tycker det har hänt väldigt mycket genom hela boken, och slutet var lika fullmatat med händelser. 
 
Rime slutar ju inte att förvåna, men åh så typiskt att han tog näbben och gjorde sig av med svansen helt i onödan. Hade velat läsa lite mer ur hans PoV på resterande sidor av boken, nu fick man bara läsa om honom utifrån vad Hirka hörde typ. Men alltså att han högg av sig svansen?! Det trodde jag inte, undra vad de får för konsekvenser i sista boken.. Och så himla surt att han tog näbben för att kunna resa till Hirka men så behövde han inte det, och undra om Hirka kommer få reda på hur man får bort den, fast det tror jag! 
 
Redan i förra inlägget om boken så undrade jag vem som egentligen var ond och jag misstänkte verkligen att Graal kanske inte var den onda. Älskade i det kapitlet när han och Hirka träffas och pratar, det han sa till henne var så fint. Att han älskar henne även om hon kommer bekämpa honom, fint! Graal blev en riktig favorit hos mig! 
 
När Hirka skickade iväg Stefan blev jag så besviken på honom, att han inte ändrade sig men sen hade han ju gjort det. Så fint när han kom tillbaka till henne. Gillade att han blev så fäst vid Hirka men att det inte blev någon kärlekstriangel. 
 
Sista striden var ett perkeft avslut av boken tycker jag. Men tyckte Hirka kunde förlåtit Rime även om han dödade Siaren, han gjorde ju det för hennes skull. Hade velt ha mer kärlek mellan dem i boken. Hoppas verkligen de får ett lyckligt slut i sista boken. 

Kommentarer

  • Evelina säger:

    Efter det slutet så ser jag verkligen fram emot sista delen! Precis som du tycker jag om att det inte var helt självklart vem som var "god" i boken. Sen känns Rimes utveckling rätt så intressant, speciellt med tanke på vad som kan hända i nästa bok... :)

    Svar: Jag med! Ska bli så spännande att se om det blir ett krig eller hur Hirka kommer lösa allt. Jag undrar verkligen hur det kommer gå för honom i sista boken!
    BokParadiset

    2016-06-25 | 20:20:01
    Bloggadress: http://ewelinasbokblogg.blogspot.se/
  • Anna Maja säger:

    Är så glad att det inte blev någon kärlekstriangel av det här! :D Och tror att Hirka och Rime kommer försonas i sista delen. De måste göra det!

    Svar: Ja det blev jag också glad över. Tror det med, jag räknar med att de gör det! :)
    BokParadiset

    2016-06-25 | 22:17:51
    Bloggadress: http://littermentart.blogspot.se

Kommentera inlägget här: