Bokparadiset

Gossip girl på 1800-talet

Kategori: Contemporary

OBS! Detta är bok två och tre så kan förekomma spoilers.
 
 
Titel: Rivaler
Författare: Anna Godbersen
Serie: #2 Deluxe
Förlag: B. Wahlströms
Utgivningsår: 2009
Sidantal: 424

Dom här böckerna är verkligen snabblästa och sånt typiskt guilty pleasure och jag gillar dem verkligen. Älskar böcker med frasiga klänningar, överklass och en väldig massa skandaler. Det är verkligen vad man behöver ibland.

Jag gillar verkligen alla karaktärer och tycker om att följa alla ur deras PoV. Det är verkligen som gossip girl fast på 1800-talet, man låtsas vara vänner men så fort de får chansen hugger dem varandra i ryggen.

Det är väldigt tråkigt att den fjärde boken aldrig kom ut på svenska men jag antar att jag får köpa den på engelska då. Dessutom är ju planen att plocka upp tredje boken den här månaden vilket jag ser framemot väldigt mycket.

Tyvärr är de här böckerna svåra att få tag på nu eftersom de har några år på nacken, men låter det som något för er skulle jag föreslå att leta upp dem på ert bibliotek eller försöka hitta dem på loppis eller tradera. 
 
Betyg: 4/5
 
 
Titel: Avund
Författare: Anna Godbersen
Serie: #3 Deluxe
Förlag: B. Wahlströms
Utgivningsår: 2010
Sidantal: 399
 
Dessa böcker är så himla snabblästa! Det kan i och för sig bero på att de är så beroende framkallande. När jag väl börjat läsa så går det inte att sluta, det händer så mycket hela tiden.
 
Penople blir jag så arg på, varför måste hon förstöra för Henry hela tiden? Så himla egoistisk och ond är hon, hon fick vad hon förtjänade i slutet. Diana är min favorit, det enda hon vill är att vara med sin kärlek men det går aldrig. Sen kanske inte alla hennes val hon gör är perfekta.. Gillar också att läsa om Carolina eftersom det händer så mycket i hennes liv hela tiden. Och Elisabeh är det bara så synd om... 
 
Som jag sagt i varje recension älskar jag att det är som Gossip Girl fast på 1800-talet/början på 1900-talet med frasiga klänningar och allt skvaller. Det är inget mästerverk men jag gillar verkligen de här böckerna. Det är så himla skönt att bryta av alla tunga böcker med något sånt här lättsamt som inte kräver så mycket av läsare och som verkligen fångar en. 
 
Givetvis måste jag veta hur det går för tjejerna så beställde hem sista boken på engelska eftersom det inte finns på svenska. Hoppas att den blir läst snart! 
 
Betyg: 4/5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: