Bokparadiset

Snart är sommaren är så blivit tradition med det här inlägget!

Kategori: Allmänt

Tror detta är tredje gången jag gör den här taggen, och jag tycker den passar bra som planerare inför sommaren. Men jag kan säga att det kommer komma fler inlägg om min sommarläsning, precis som vanligt! 


1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?

 
2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?

 
Den här får symbolisera alla mina oläsa Marian Keys böcker (fast är ändå bara tre)
 
3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
När jag är hemma hos mina föräldrar är det i hammocken eller i hängmattan. Hemma är det definitvt på vår balkong, spenderade mycket tid där ute när jag var ledig. I år har jag dessutom nytt sommarjobb så kommer vara i min egna lägenhet hela sommaren istället för hos mamma och pappa!
 

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa någonstans?
Samma ställen som ovan såklart! Men också i sängen innan jag somnar :) 

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Åh himla svårt att säga så här innan man vet vad man kommer läsa, men The Raven King kommer nog bli väldigt bra! 

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Förra årets favorit The Duff är ju obligatorisk men annars kommer ni nog få något tips i en kommande video ;) 

7. Strand eller hängmatta?
Här måste jag säga hängmatta, just för att jag inte gillar att ta med mina böcker till stranden, eftersom jag inte vill att de ska bli blöta när man kommer upp från havet.. 

8. Deckare eller roman?
Roman.

9. Favoritgenre?
Contemporary och fantasy! 

Kommentarer

  • Malin A säger:

    Ah du har så mkt att se fram emot. Lola and the boy next door samt Amy and Roger´s epic detour är två favoriter!! Och har du inte läst Keplingers andra böcker så ska de upp på listan!

    Svar: Ja jag känner att redan de där fem böckerna är riktiga pärlor! Ja, har ju två i hyllan av henne som är olästa, så kanske ska jag försöka läsa dem också :)
    BokParadiset

    2016-05-12 | 19:47:33
  • Malin A säger:

    Ah du har så mkt att se fram emot. Lola and the boy next door samt Amy and Roger´s epic detour är två favoriter!! Och har du inte läst Keplingers andra böcker så ska de upp på listan!

    2016-05-12 | 19:47:33
  • Elvira säger:

    Å tack för påminnelsen! Måste också komma ihåg att göra den innan sommaren är i full blom :) ska nog försöka läsa The DUFF, eller kanske ... för jag brukar ju inte läsa på engelska :S har sett filmen och gillade den så skulle superglada läsa boken dock :))

    Svar: Ja det är en bra tag :)
    Tycker verkligen du ska försöka ge dig på The Duff den är riktigt riktigt bra, och filmen är inte i närheten så bra av boken (eftersom den inte alls är lik boken).
    BokParadiset

    2016-05-12 | 20:33:59
    Bloggadress: http://mylifestylebyelvira.blogspot.com
  • Lena säger:

    Lola and the boy next door är verkligen jättetrevlig.

    Svar: Hoppas verkligen att det blir av att jag läser den i sommar!
    BokParadiset

    2016-05-13 | 15:02:46
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Elina säger:

    Läste Amy & Roger's epic detour i somras (på svenska), tyckte den var himla mysig, men gillar hennes andra bok, Since you've been gone mer.

    Blev lite arg. "6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
    Förra årets favorit The Duff är ju obligatorisk men annars kommer ni nog få något tips i en kommande video ;) " Jag ska beställa böcker ikväll och letar tips, och så tipsar du en bok (förvisso en av de bästa böckerna någonsin) som jag läst?! Need your video snarast! ;)

    Svar: Har den hemma också, men tänkt att jag ska läsa hennes böcker i utgivningsordning eftersom jag hört att de finns lite små kopplingar mellan böckerna :)
    Hahahah! Attans att du lyssnade på mitt råd redan förra året ;) Förhoppningsvis kommer den videon i veckan, ska göra mitt bästa bara för dig!!
    BokParadiset

    2016-05-13 | 22:45:24
    Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se/
  • Anna Maja säger:

    Blir så glad över att jag redan läst 4 av 5 böcker som du vill läsa. Brukar alltid känna mig som om jag ligger hopplöst efter alla andra med att läsa böcker ;) Men du har en riktigt trevlig lässommar framför dig kan jag lova! :)

    Svar: Åh men jag förstår precis vad du menar! Men samtidigt finns det sååå mycket böcker som alla läser så man kommer ju alltid ligga efter med några, tyvärr! Känner nog att många av dessa böcker har blivit lästa av alla, därför jag nog ska beta av dem, haha ;) Jag hoppas verkligen att jag ska gilla böckerna!
    BokParadiset

    2016-05-16 | 08:13:16
    Bloggadress: http://littermentart.blogspot.se

Kommentera inlägget här: