Bokparadiset

Effekten av en fru

Kategori: Feel-goodböcker

Detta är fortästtningen på Projekt Rosie så har du inte läst den än, läs inte vidare!
 
 
Titel: Rosie-effekten
Författare: Graeme Simsion
Serie: #2 Don Tillman
Förlag: Månpocket
Utgivningsår: 2016
Sidantal: 414
 
Jag tyckte om första boken så mycket så jag plockade upp del två direkt att ha och läsa på tåget. Vilket jag är så glad för, jag tyckter den här är till och med bättre än första boken! 
 
Så livet fortsätter nu för Don och Rosie tillsammans. De är verkligen ett så fint par och jag tycker det är så härligt att läsa om hur de kompletterar varandra. Med tanke på omslaget och baksidetexten är det ingen spoiler att Rosie blir gravid. Och även om Don inte reagerar som "vanliga" personer hade gjort så gör han ändå sitt bästa sen. Han försöker förbereda sig på att bli pappa på sitt egna vis och det är så roligt och rörande. Däremot blir jag så arg på Rosie, hur hon inte kan förstå att han gör det. 
 
Som sagt läste jag den här på tåget och jag började gråta så mycket. Av just den anledningen att jag gråter väldigt lätt brukar jag inte lästa känslosamma böcker på tåget för jag vet vad som komemr hända. Men i det här fallet gick det inte att hindra och jag var tvungen att gömma mig bakom boken för att ingen skulle upptäcka att jag grät så tårarna sprutade. 
 
Jag tyckte om den här boken supermycket och jag hoooooppas att det kommer fler om Rosie och Don!
 
Betyg: 4.5/5
 
 

Kommentarer

  • Malin A säger:

    Vad kul du gillade den. Jag har varit lite tveksam då den fått sämre betyg på goodreads. Läste första sidorna för några mån sedan, men insåg jag inte kom ihåg så mkt av första så sen börja jag med en annan bok. Men då finns det hopp iaf =D

    Svar: Ja alltså jag tyckte om den här mer än första boken, men å andra sidan gillade jag väl första boken mer än vad du gjorde. Men tycker du absolut ska ge den ett försök! :)
    BokParadiset

    2016-11-21 | 17:54:39

Kommentera inlägget här: