Bokparadiset

Avslutet på Wings

Kategori: Älvor

 
Titel: Destined
Författare: Aprilynne Pike
Serie: #4 Wings
Förlag: HarperCollins
Utgivningsår: 2012
Sidantal: 363
 
Jag läste bok två förra våren och var så beviken. Det var en så onödig bok, det handlade enbart om hurvida Laurel skulle vara med David eller Tamani. Urtrist. Så jag var inte alls sugen på att läsa sista boken och tänkte nästan skippa att avsluta serien. Så glad att jag ändå läste sista boken. 
 
För den här var såå bra! Kan nästan varit den bästa i serien faktiskt. För det första händer det saker hela tiden i boken, tempot är snabbt. Det fanns verkligen inte en enda tråkig stund i boken. Jag vill inte avslöja handlingen eftersom detta är sista boken, har man läst de tre första böckerna så är ju inte handlingen så oväntad. 
 
Slutet var riktigt bra och det var precis den riktningen jag ville serien skulle ta redan ifrån början. Dock var det en sak i slutet som verkligen förvånade mig, vilket alltid är spännande! 
 
Superglad att jag läste sista boken, den lyfte verkligen den här serien för mig. Dessutom är serien så himla snygg i hyllan! 
 
Betyg: 4/5

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Funderar fortfarande på om jag ska läsa den här serien. Har första boken i hyllan

    Svar: Jag har ändå gillat serien, blev oerhört besviken på bok tre men annars var de andra väldigt bra!
    BokParadiset

    2017-02-05 | 20:46:34
    Bloggadress: http://nellonsbokblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här: