Bokparadiset

När alla hör dina tankar

Kategori: Fantasy

 
Titel: The knife of never letting go
Författare: Patrick Ness
Serie: #1 The knife of never letting go
Förlag: Candlewick Press
Utgivningsår: 2009
Sidantal: 479
 
Den här har stått himla länge i min bokhylla. Så länge att det inte går att köpa de matchande omslagen längre tyvärr. Men jag blev rätt besviken på boken så jag tror faktiskt inte jag kommer fortsätta läsa serien. 
 
Jag har hört så himla mycket bra om boken. Det som alltid tilltalat mig mest är världen, en värld av bara män och alla hör varandras tankar. Det var superintressant att höra om, dels vad allas tankar bestod av och att det int gick gömma sina tankar. Den biten av boken gillar jag också men det är handlingen som är ganska så tråkig. Dels så bara vandrar de hela tiden i boken. Det är inte jättemycket spännande som händer heller enligt mig. 
 
Boken tog ganska så lång tid för mig att läsa ut och det var nog för att jag mest hela tiden väntade på att det där braiga som alla pratat om skulle komma. Men det gjorde det inte riktigt. Boken var okej, och den får bo kvar i min bokhylla men jag tänker nog inte införskaffa resten av serien. Men nu äntligen kan jagg börja läsa hans andra böcker! 
 
Betyg: 3/5

Kommentarer

  • Vargnatts bokhylla säger:

    Prövade läsa den här för flera år sedan men den knäckte mig efter ett tag så la bort den och vägrade fortsätta :p

    Svar: Den var inte alls så bra som jag trodde tyvärr...
    BokParadiset

    2017-02-27 | 19:56:11
    Bloggadress: http://www.vargnattsbokhylla.blogspot.se

Kommentera inlägget här: