Bokparadiset

Sweet Tooth

Kategori: Comics och Graphic novel

 
Titel: Out of the deep wood & In Captivity
Författare: Jeff Lemire
Serie: #1-2 Sweet tooth
Förlag: Vertigo
Utgivningsår: 2010 & 2010
Sidantal:  128 & 144
 
Jag gillade det första albumet supermycket första gången jag läste det i våras. Det gör jag fortfarande men nu när jag kan jämföra med volym två så händer det ju faktiskt inte så mycket i det här albumet. 
 
Gus älskar jag, så himla fin!
 

INNEHÅLLER SPOILERS OM DU INTE LÄST VOLYM 1
 
Här börjar det ju faktiskt att hända mer! Dels får vi veta mycket mer om Mr. Jeppson som har en väldigt sorlig historia, men det rättfärdigar ändå inte vad han gjorde mot Gus. Men jag tror att han kommer ställa allt till rätta. Det var riktigt intressant att följa Gus också, hur ligger det egentligen till med honom? Ska bli spännande att se vad volym tre har att erbjuda. 
 
Som sagt är det fortfarande inte min favort tecknarstil, men jag älskar att papprena är sådär gamla som i serietidningar när man var liten! 
 
Betyg: 4/5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: