Bokparadiset

Everything, Everything

Kategori: Contemporary

 
Titel: Everything, Everything
Författare: Nicola Yoon
Serie: -
Förlag: Corgi children
Utgivningsår: 2015
Sidantal: 310
 
Alltså den här boken har blivit hyllad överallt. Den har stått alldeles för länge oläst i min hylla och äntligen plockade jag upp den! Men tyvärr måste jag säga att jag blev lite besviken, inte för att boken var dålig men jag fick inte den där wow-känslan jag trodde jag skulle få.
 
Jag tyckte det var superintressant att läsa om någon som var allergisk mot allt. Dessutom verkade hon ändå nöjd med livet vilket jag gillade. Dock var det egentligen bara den aspekten som gjorde boken annorlunda. Karaktärerna föll jag inte riktigt för, förutom Carla. Henne älskade jag, hon verkade vara världens bästa, dessutom märktes det hur mycket hon brydde sig om Maddy. 
 
Jag älskade att det kom illustrationer och andra små "avbrott" i historien, tycker sånt ger ett annat djup för boken. Dessutom gillade jag att det var korta kapitel vilket gjorde det väldigt svårt att lägga ifrån sig boken! Dock inte superimponerad av den, men en mysig contemporary. 
 
Makera för spoiler här nedanför. 

<FONT COLOR="white">Spoiler: Jag tyckte inte alls om att det sen visade sig att hon inte var sjuk. Känns som det är för förutsägbart, det hade varit en större chock om hon faktiskt dog av att vara ute i luften. Så kunde det slutat med att man fick läsa något fint brev som hon skrivit till sin mamma eller något. Tyvärr tyckte jag slutet föll ganska platt nu. </FONT> 

Betyg: 4/5

Kommentarer

  • Felicia säger:

    Åh vad kul att jag hittade en aktiv bokblogg! Tycker din verkar superbra!

    Svar: Åh tack snälla va fint, och välkommen hit!
    BokParadiset

    2017-06-06 | 21:48:16
    Bloggadress: http://https://fellans.blogspot.se/
  • Elina säger:

    Är så glad för att du inte heller gillade slutet! Tror inte jag sett någon annan som vart kritisk mot det.
    Men håller med om att det är en bra bok i övrigt

    Svar: Jag har inte läst en enda recension än på boken, för att inte bli spoilad. Men måste göra det nu för jag kan inte riktigt förstå hypen kring den.
    Men alltså ja, det tog ju bort hela stora grejen med boken?
    BokParadiset

    2017-06-07 | 07:14:12
    Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se/
  • Felicia säger:

    Ååååh funderar på att läsa denna bok fast på svenska. Men den har fått lite blandade recensioner.... Men jag kanske borde ge den en chans :)

    Svar: Är du intresserad av boken tycker jag absolut du ska ge den en chans, det är en bra bok :)
    BokParadiset

    2017-06-07 | 14:03:38
    Bloggadress: http://bokrelaterat.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: