Bokparadiset

Hur går det med mina mål?

Kategori: Listor/Taggar

Jag älskar att kolla hur jag ligger till med mina mål, för när jag ser hur det går blir jag så peppad på att försöka klara av dem! 
 
x Först goodreadsmålet; läsa 100 böcker. 58/100 lästa än så länge. 
 
Ligger åtta böcker före mitt mål så det är toppen. Jag börjar jobba på riktigt till hösten så jag vet att det inte kommer bli alls lika mycket läst, så det är skönt att ligga före mitt mål. 
 
x Avsluta 12 serier. 6/12 just nu.
 
Det är ändå okej, men måste nog läsa ifatt många serie för att kunna avsluta sex serie till. 
 
x Slutet av året ska jag ha 10 mindre olästa böcker än vad jag har just nu, delvis 270.
 
Det här behöver jag inte ens räkna för att veta att jag är långt ifrån 260 böcker. 
 
 
 
Böcker i min hyllvärmarutmaning: 
1. Extreamly loud and incredibly close
2. Etiqutte and espionage
3. Obsidian
4. Paranormalcy
5. Nattpatrullen
6. Little Bee
7. Alice in zombieland
8. Drömgångare
9. Angelfire
10. En shopaholic får en syster
11. En shopaholic i New York
12. En shopaholic i mammas fotspår
 
3/12 den här måste jag skynda på mig om jag ska hinna färdigt med.
 
 
Böcker i min nyårstaggen:
1. Stolthet och fördom
2. Clockwork prince
3. Arvtagaren
4. My soul-serien
5. Outlander
6. The demon king
7. Nicola Yoon
8. Boktjuven
9. Fakta böcker
10. Saga vol 1
11. Fault in our stars
12. Obsidian
13. Rebel in the sand
 
2/13 så den här går det visst inte heller så bra med. Tror jag får läsa några av dessa böcker i sommar så jag kan stryka några fler böcker iaf! 

Hur går det med era mål? 

Kommentarer

  • Sofies bokblogg säger:

    Det går bra med mina mål, ligger 37 böcker före planeringen på goodreads, vilket till största del beror på att jag läst många bilderböcker för en kurs i vår.
    Jag tycker också det är spännande att sätta mål, bara det inte blir en press. Lycka till med dina mål! :)

    Svar: Åh då kommer du hinna läsa en massa böcker i år! Jag älskar mål, och ser det mest som en rolig grej, och kanske att jag kan ta tag i att läsa böcker som jag annars inte skulle gjort :)
    BokParadiset

    2017-06-24 | 10:29:34
    Bloggadress: http://sofiesbokblogg.se
  • Fröken Christina säger:

    Du verkar vara bättre än jag på att nå dina mål. Jag börjar bra men sedan läser jag annat. Fast det fungerar det med.

    Svar: Man måste ju inte klara sina mål, så länge man tycker det är kul att läsa så är det de viktigaste!
    BokParadiset

    2017-06-26 | 17:35:59
    Bloggadress: http://www.frokenchristina.blogspot.se
  • Elina säger:

    Hur hinner du läsa så mycket?! Fattar inte hur du lyckats plugga och dessutom jobba och ha läst så mycket?

    Svar: Hahah! När jag skrev uppsatsen så skrev jag intensivt i perioder, sen läser jag när jag pendlar både till lärarjobbet och till skolan. Men egentligen har jag ingen aning, jag prioriterar att läsa och måste göra det på kvällen innan jag ska sova, det är väl vid de två tillfällena jag hinner läsa. När jag pendlar och innan jag ska sova!
    BokParadiset

    2017-06-27 | 21:03:08
    Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här: