Bokparadiset

Isla and the happily ever after

Kategori: Contemporary

 
Titel: Isla and the happily ever after
Författare: Stephanie Perkins
Serie: #3 Anna and the french kiss
Förlag: Speak
Utgivningsår: 2015
Sidantal: 339
 
För er som följer min instagram (för er som inte gör det heter jag elinbokparadiset) så vet ni att jag gillade den här mer än Lola men mindre än Anna. Jag tyckte om den riktigt mycket faktiskt. 

Dels älskade jag att man fick följa Isla och Josh förhållande så mycket. Oftast i böcker får man se när de blir kära men sen händer det alltid något och sen blir de först ihop när boken tar slut. Därför föll jag extra mycket när man fick läsa om deras förhållande, och det var så mysigt! 
 
Jag gillade också att de tidigare karaktärerna dyker upp och hur de känner varandra. Hade velat veta när jag läste om Anna and the French kiss att Josh var St. Clairs bästa vän, eller alltså att han skulle komma med i tredje boken, med tanke på när jag läste om den upptäckte jag att Isla är med i den. 
 
Så mysigt att få läsa om när de åker till Barcelona, det hade jag gärna läst mer ifrån. Jag älskar böcker som utspelar sig i större städer i Europa, har ni förslag på några så lämna gärna en kommentar! 

Betyg: 5/5

Kommentarer

  • Maria säger:

    Verkligen ovant att läsa en romantisk ungdomsbok där de blir ihop så tidigt. Sen kunde jag önska att de var tillsammans, på samma plats, mer än de var, men det funkade bra som det var också!

    Storstadsboktips: Jag läste precis Keris Staintons "One Italian Summer" som utspelar sig i Rom!

    Svar: Ja eller hur, det är alltid i slutet och så får man inte läst någonting om deras förhållanden. Ja jag håller med dig!
    Åh den måste jag kolla upp, tack snälla!
    BokParadiset

    2017-06-28 | 13:28:25
    Bloggadress: http://trasigkofta.blogspot.se
  • Maria säger:

    Kom på ett extra tips. Den har inte kommit ut än, men Sarah Mlynowskis "I See London, I See France" låter som den skulle kunna passa dig.

    Svar: Den ska jag absolut kolla upp, tack!
    BokParadiset

    2017-06-28 | 13:31:47
    Bloggadress: http://trasigkofta.blogspot.se

Kommentera inlägget här: