Bokparadiset

En bortglömd bok och en nyläst

Kategori: Spioner/Tjuvar

 
Titel: Heist society
Författare: Ally Carter
Serie: #1 Heist society
Förlag: Orchard
Utgivningsår: 2011
Sidantal: 332
 
Insåg att jag inte skrivit recension på första boken, illa. Men så är det när man läser mer än vad man har tid att blogga. Därför kommer en liten kortis på Heist society
 
Jag älskar att läsa om tjuvar så den här serien var ett måste för mig. Det påminner om mina favoriterfilmer Ocean's filmerna vilket är ett bra betyg! Det är aldrig en tråkig stund, dock kan jag tycka att allt löser sig liiite väl snabbt. Karaktärerna är väldigt skämtsamma mot varandra och det är så himla roligt att läsa om. Relationen mellan Kat och Hale är huvudpunkten i boken, speciellt när boken lämnar väldigt mycket frågor obesvarade. 
 
Betyg: 4/5

 
Titel: Perfect scoundrels
Författare: Ally Carter
Serie: #3 Heist society
Förlag: Orchard
Utgivningsår: 2013
Sidantal: 348
 
Jag tycker de tidigare böckerna har haft en sorgsen ton över sig, Kat har inte verkat må så bra får jag alltid känslan av. Men i tredjeboken är det inte alls samma ton vilket jag gillar. Jag gillar att kärleksproblemen med Hale är borta vilket gör att Kat inte alls är lika osäker längre. 
 
Den här boken är mer personlig och även uppdraget vilket också höjer boken. Det är inte bara en stöt de ska genomgöra utan det är väldigt personligt. Det ger boken något helt annat som jag gillade supermycket. Det är aldrig en tråkigt stund i Carters böcker, och just här flyger sidorna förbi och det är svårt att lägga ifrån sig boken. Det jag älskar är att vi får följa allt de planerar att göra, men när det närmar sig slutet visar det sig att man inte alls vet allt, det kommer tvister som vi inte får läsa om. Vilket gör att slutet ändå blir spännande och nytt!
 
Jag trodde det skulle vara en trilogi men det ska komma en fjärdebok, vilket jag blir så glad för. Dock så kanske det dröjer några år. Så jag får nog börja läsa hennes tredje serie hon håller på att skriva just nu. 
 
Betyg: 4.5/5

Kommentarer

  • Bokstund säger:

    Spännande böcker! Kul att det ska komma en fjärde också, de var kanske så populära att det efterfrågats :)

    Svar: Ja men precis, säkert är det så!
    BokParadiset

    2017-03-23 | 14:09:23
    Bloggadress: http://bokstund.wordpress.com

Kommentera inlägget här: