Bokparadiset

Den sista stjärnan

Kategori: Övernaturligt

 
 
Titel: Den sista stjärnan
Författare: Rick Yancey
Serie: #3 Den sista stjärnan
Förlag: Rabén&Sjögren
Utgivningsår: 2017
Sidantal: 371
 
Jag läste andra boken för inte så länge sen så min väntan var inte lång innan sista boken i femte vågen-serien gavs ut. Trots det känner jag att jag hade glömt en del från tvåan. Den här serien är skriven på ett väldigt speciellt sätt, och varje bok börjar där den förra slutade. För att få den bästa upplevelsen skulle jag säga att läsa alla böcker direkt efter varandra. Hade jag läst den här serien för flera år sen så hade jag nog fastnat mer för den här boken än vad jag gjorde nu. Jag blev tyvärr besviken på sista boken, enligt mig var första boken bäst. Tvåan och trean är lika bra tycker jag nog. 
 
Handligen är dock actionpackad och det händer mycket hela tiden, precis som tidigare böcker. Det är en snabbläsning. Kan tänka mig att man kan läsa alla tre böckerna på ungefär samma tid som en fantasybok för det går väldigt snabbt att läsa. Dessutom är varken tvåan eller trean så lång. 
 
Jag kan säga att slutet blev jag väldigt förvånad över. Det var absolut inte alls något jag hade räknat med. Det är väl alltid bra men det här slutet var långt ifrån hur jag trodde hur det skulle sluta. 
 
Betyg: 2/5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: