Bokparadiset

De förlorade

Kategori: Spänningsroman

 
Titel: De förlorade - den sista illusionen
Författare: Henrik Fexeus
Serie: #1 De förlorade
Förlag: Rabén&Sjögren
Utgivningsår: 2017
Sidantal: 335
 
Jag lyssnade på den här som ljudbok faktiskt och kan rekommendera det om ni är intresserade av boken. Boken är väldigt spännande och att lyssna på det höjde det spänningen mer måste jag säga. Första halvan av boken är oerhört spännande och jag bara längtade till att jag skulle åka till eller från jobbet så jag kunde lyssna igen.
 
Men tyvärr måste jag säga att efter första halvan tappar jag det. Det blir lite rörigt i boken och handlingen spretar åt lite många håll. Jag hänger inte riktigt helt med. Det jag gillade med första halvan av boken är det där vardagliga som blandas med det mystiska. Att man inte vet om det är på riktigt eller om man bara drömmer, det var det som fängslade mig. Men sedan försvinner det helt och handlingen går ner under jorden istället och det blir något helt annat än vad jag trodde. 

Det här är första boken i en triologi, jag kanske kommer lyssna vidare på serien eller så gör jag det inte. Vi får se. Men jag skulle säga att det passar sig bra att läsa den nu i oktober med tanke på att den är lite kuslig! 

Tack Rabén&Sjögren för rec-exet! 
Betyg: 3/5
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: