Bokparadiset

Änglar och demoner

Kategori: Spänningsroman

 Utläst 130224

Titel:
Änglar och demoner
Författare: Dan Brown
Förlag: Månpocket
Utgivningsår: 2006

AdlibrisRobert Langdon, Harvard-professor i religiös symbolik, kallas till en schweizisk forskarinrättning för att analysera en mystisk symbol, ett brännmärke i bröstet på en mördad fysiker. Genast inser Langdon att detta är ett ofattbart bevis: ett forntida brödraskap har återuppstått, känt under namnet Illuminati, och betecknat som den mäktigaste underjordiska organisationen som existerat. Deras huvudfiende har genom århundradena varit en och densamma: den katolska kyrkan.
När jag tog upp denna boken var det för att jag ville läsa något spännande som verkligen fick upp min läslust. För när jag läste Da vinci koden kunde jag inte lägga ifrån mig boken. Tyvärr så blev det inte samma känsla. Jag vet inte om det var för att alla hade sagt att denna skulle var bättre än Da vinic koden. 

Det tog ungefär 100 sidor innan det spännande började, vilket jag kan tycka är lite väl långt. Men visst handlar det om ett intressant ämne, Illuminati. Personligen så tycker jag Illuminati är jättespännande och intressant så att läsa en hel mysteribok om den var verkligen toppen. 

Sen tog den nya vändningar i boken hela tiden det gillade jag. Precis när man trodde man visste allt så bara hände något helt oförutsägbart!

Något som jag tänkte på i början av boken (vilket jag även hört innan) var hur lik Änglar och demoner var Da vinic koden. I båda böckerna blir han väckt mitt i natten i början, hela boken så är det en tjej han hjälper osv. Så man får inte läsa böckern för tätt efter varandra! 

Antal sidor: 555 sidor. 
Första meningen: Högt uppe på pyramiden i Giza skrattade en ung kvinna och ropade ner till honom.
Betyg: 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: