Bokparadiset

Stjärnmärkt

Kategori: Häxor

 

Titel:
 Farlig förmåga
Författare: Jessica Spotswood
Serie: #2 Systrarna Cahill
Förlag: Rabén & Sjögren
Utgivningsår: 2014
Tidigare böcker: Farlig förmåga

Adlibris:Stjärnmärkt tar oss tillbaka till ett alternativt New England i slutet av 1800-talet - en värld befolkad av häxor, tyngd av brödraskapets förtryck och en ödestyngd profetia.

Cate har gått med i systraskapet, en hemlig sammanslutning av häxor. Där axlar hon motvilligt den tunga bördan av att vara den utvalda, den häxa som en gammal profetia pekat ut som den som ska leda kampen mot brödraskapets tyranni och få till stånd en ny magisk tidsålder.

Så himla glad att de valde att ta det tyska omslaget istället för att byta design som de amerikanska gjorde. 

Men alltså blir så arg på Maura, vad håller hon på med?! Hur kan hon vara så elak mot Cate? Alltså jag fattar att hon är ledsen över det som hände i första boken men man håller inte på så som hon gör ändå. Blir så himla trött på henne. Påminner mycket om revenge magic boken där mellansystern också håller på att flippa hela tiden. 

Först trodde jag att man skulle få följa någon annan än Cate, att man fick följa en syster i varje bok som de så ofta är men inte i denna serien vilket jag är glad över. Jag gillar Cate och jag gillar hennes berättar röst. 

Men alltså slutet?! Ni som läst boken blev ni lika chockade som jag? Helt sjukt ju. Vilken cliffanger! Kommer inte kunna stå ut tills nästa bok kommer vilket säkert dröjer ett år. Herregud var helt tagen efter jag läste sista sidan. 

Kort sagt, gillade ni första boken kommer ni inte bli besviken över denna. Den är precis lika bra och man sitter på spänn genom hela boken.

Tusen tack Rabén & Sjögren för rec-exet! 

Antal sidor: 362
Första meningen: Jag känner mig som en bluff. 
Betyg: 
 

Kommentarer

  • Elina säger:

    Den var riktigt bra! Och slutet, alltså slutet!!!!

    Svar: Eller hur, omg slutet!!!1
    BokParadiset

    2014-02-03 | 20:21:49
    Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se/
  • Nilmas Bokhylla säger:

    Åh, vill också läsa. Nu!

    SV: De senaste dagarna har det både varit Forum och Sekwa. Forum frågade inte ens om jag var intresserad utan skickade bara en e-bok istället rakt av.

    Svar: SV: Den är så himla bra!!!
    Men åh så dåligt, jag gillar inte alls det..
    BokParadiset

    2014-02-05 | 18:02:06
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com

Kommentera inlägget här: