Bokparadiset

Mockingjay

Kategori: Dystopier

 utläst 131221
 
Titel: The mockingjay
Författare: Suzanne Collins
Serie: #3 The hunger games
Förlag: Scholastic
Utgivningsår: 2010
Tidigare böcker: Hunger games och Catching fire

Against all odds, Katniss Everdeen has survived the Hunger Games twice. But now that she's made it out of the bloody arena alive, she's still not safe. The Capitol is angry. The Capitol wants revenge...
Jag älskade tvåan, alltså det är min favorit bok i serien. Med andra ord var jag så taggad på slutet. Jag tänkte att sista boken måste ju bli hur bra som helst då hela serien ska knytas ihop och det kommer bli så bra. Blev det så? Nej. Jag blev så himla besviken på trean. Trots Collins fina språk så blir jag ändå besviken. Hela boken var ganska deprimerande, okej det är de två första med men denna var det på ett annat sätt. Tyckte inte alls det var så spännande som i de första böckerna utan även om det var spännande så kände jag aldrig riktigt det. 

Dock blev jag himla glad att den blev den jag hoppades på att hon skulle välja, även om jag inte ville att den andra skulle hamna så långt brorta, väldigt trovärdigt men jag är mycket för superduper gulliga slut.. 

Sammanfattningsvis blev jag mycket besviken fast boken är inte dålig, men jag hade förväntat mig så mycket mer tyvärr.. 

Antal sidor: 455
Första meningen: I stare down at my shoes, watching as a fine layer of ash settles on the worn leather.
Betyg: 
 svagt 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: