Bokparadiset

Lucka 22 Bäst i Bokhyllan

Kategori: Jul

Idag har jag fått äran att vara lucka nummer 22 i Sofies julkalender. Igår kunde man läsa om Sälj! hos Nelly. Och imorgon är det Västmanlänskan som tipsar om en av hennes favorit böcker! 


Nu har det blivit min tur att skriva om en favorit bok i min hylla. Men det är ju supersvårt att bara välja en bok. Därför väljer jag två. Dessutom tänkte jag tipsa om mina två favorit noveller. Jag gillar inte noveller, så att jag fastnat så mycket för dessa visar bara hur fantastiska de är. 

Såklart pratar jag om Fredrick Backmans två noveller som båda faktiskt kommit ut i år. Jag kan inte förstå att någon så kort bok kan få mig att gråta så mycket att mina ögon är svullna efteråt. Att man på så få sidor kan känna något för karaktärerna. Det visar bara ännu en gång hur skicklig Fredrick Backman är. Jag älskar hans böcker som innehåller mycket humor, men dessa noveller och Björnstad-serien visar hur oerhört skicklig han är med ord. 

De flesta har nog stiftat bekantskap med Backman nu, men jag kan ändå inte låta bli att fortsätta hylla hans böcker. De är helt enkelt otroliga! 

Kommentarer

  • Sofies bokblogg säger:

    Även jag läser sällan noveller, men har läst den första och lyssnat på den andra. Hade lite svårt att hänga med i den andra (berodde nog på att jag är ovan ljudbokslyssnare), men den första tyckte jag mycket om!

    2017-12-22 | 09:52:19
    Bloggadress: http://sofiesbokblogg.se
  • Klimakteriehaxan säger:

    Har läst båda dessa och imponeras av Backmans bredd. "Ditt livs affär" känner jag att jag behöver läsa en gång till för att riktigt ta in.

    2017-12-22 | 11:20:18
  • Hanneles bokparadis säger:

    Backman har jag förmodligen inte läst än.

    2017-12-22 | 13:48:45
    Bloggadress: http://hannelesbibliotek.blogspot.se/
  • Vargnatts bokhylla säger:

    Han är verkligen otroligt bra! Ska läsa Ditt livs affär i helg :)

    2017-12-22 | 20:35:06
  • Emma säger:

    Vill läsa dessa och nu blev jag ännu mer taggad!

    2017-12-23 | 13:36:47
    Bloggadress: http://systrarnabocker.blogspot.se/
  • Anonym säger:

    Hittade min kommentar inte fram? Hm, jag skrev i alla fall något i stil med att jag sällan läser noveller, men de här två har jag läst. Den första tyckte jag om, men den andra hängde jag inte riktigt med i, kanske beroende på att jag lyssnade på den, och är en ovan ljudbokslyssnare.

    2017-12-26 | 20:28:01

Kommentera inlägget här: