Bokparadiset

Utvärdering av mål och nya mål!

Kategori: Sammanfattning

Dags att blicka tillbaka på målen jag hade för 2017 och vilka nya mål jag ska ha för 2018. 

Mina mål för 2017:
 
x Läsa 100 böcker
x Avsluta 12 serie
x Slutet av året ska jag ha 10 mindre olästa böcker än vad jag har just nu, delvis 270.
x Hyllvärmarutmaningen 3.0
 
Första målet klarade jag med bravur, 157 slutade antalet böcker på. Herregud jag har aldrig läst så många böcker på ett år. Anledningen är ljudböcker! Och en hel del seriealbum nu under hösten. 

Att avsluta 12 serier lyckades jag tyvärr inte med. Det slutade på 11, men jag måste säga att jag är ganska duktig på att avsluta serier, och de flesta serier jag håller på med är det många böcker kvar innan de är slut så jag skyller på det ;)

Tredjemålet att minska mina olästa har jag aldrig tidigare klarat därav att jag bara skulle minska det med tio böcker. Men det verkar som om jag klarat det. Räknade mina böcker nu och jag är i chock. Måste ha glömt en massa för jag fick det till 230ish olästa böcker. Vilket alltså är en minskning med 40 böcker! Tur att jag rensade bland mina oläst i november säger jag bara :) 

Hyllvärmarutmaningen klarade jag inte. Slutade med att jag läste 9/12. 

Nyårstaggen har jag mest gjort för att den är rolig. 

Nya mål för 2018. 

xLäsa 52 böcker. 
xLäsa serier med mindre tid mellan böckerna. 
xHyllvärmarutmaningen 4.0
 
Jag sänker mitt goodreadsmål drastiskt, detta är första året där jag kommer jobba heltid under hela året. Jag vet helt enkelt inte hur mycket jag kommer hinna läsa, så en bok i veckan låter rimligt i alla fall. Årets hyllvärmarutmaning får ni veta mer om i en video som jag ska försöka lägga upp på torsdag.

Kommentarer

  • Malin A säger:

    Har också sänkt mitt goodreadsmål i år även om jag läste mer än på länge 2017. Tänker att det ökar chansen att jag tar tag i mina tegelstenar i hyllan som stått många år. Är generellt rädd för tegelstenar, men iom att de tar tid också hinner man inte läsa lika många böcker då. Samtidigt är det så sjukt många olästa böcker i min bokhylla, böcker jag önskar mig o böcker som släpps i år. Gah! What to do!?

    Svar: Ja det är verkligen ett dilemma. Jag hoppas också på att läsa mina lite tjockare böcker. Vi kanske kan läsa någon bok ihop? Har du läst boktjuven än? Annars är det faktiskt en bok som jag vill läsa om. Jag själv tycker det är lättare när man kan dela upp böckerna lite.
    BokParadiset

    2018-01-02 | 14:00:18
  • Annette säger:

    Jag har också sänkt målet för 2018, just för att hinna läsa böcker som stått i bokhyllan alldeles för länge nu och som jag verkligen vill ta mig tid att läsa. 157 böcker är otroligt mycket! Jag läste 97, och förstår inte hur jag hann det ;)

    Svar: Ja det är nog en bra idé. Jag hoppas också på att läsa böcker som har stått länge i hyllan!
    BokParadiset

    2018-01-02 | 19:39:20
    Bloggadress: http://justnujusthar.com
  • Lena säger:

    Jag höjde mitt Goodreadsmål i år. Hade 75 som mål förra året men läste 82, så i år är målet 85.

    Svar: Åh vad härligt! Håller tummarna att du klarar det :)
    BokParadiset

    2018-01-02 | 22:15:42
    Bloggadress: http://https://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Malin A säger:

    Boktjuven står kvar och är definitivt en av de hyllvärmarna jag vill beta av. Kan absolut tänka mig att läsa ihop =) när jag kommer tillbaka hem ska jag välja ut 12 böcker till hyllvärmarutmaningen som Cissis bokblogg har.

    Svar: Ja, de är lättare att dela upp en bok och läsa, de känns det lite lättare att boken bli läst! Vi får bestämma när vi ska läsa den. Jag vill gärna veta vilka fler hyllvärmare du har :)
    BokParadiset

    2018-01-04 | 12:18:47

Kommentera inlägget här: