Bokparadiset

#1 Sammanfattning Oktober

Kategori: Sammanfattning

Nu kan det kanske verkar som om jag läst många böcker på kort tid, men dessa böcker jag skrivit om denna veckan är allt jag läst i oktober. Jag startade ju min blogg nu i oktober så då tänkte jag att det kan va kul att ta med alla man har läst.

Lästa böcker:

- Niceville - Kathryn Stockett
- Vickis Vintagebutik - Isabel Wolff
- Elsas mode - Sofi Fahrman
- Jaktsäsong - Mats Strandberg
- Den avklädda bruden - Anonym

Antal Böcker: 5
Kvinnliga vs manliga författare: 3/1
Antal svenska författare: 2
Antal sidor: 1 823
Bästa boken: Niceville, helt klart.

Något som är lite ovanligt för mig är att jag läst så många svenska författare, det är ändå 40% av böckerna jag läst som varit skrivna av svenskar. Ovanligt men roligt, ska försöka läsa svenska författares böcker oftare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: