Bokparadiset

Utmanad!

Kategori: Allmänt

Jag har visst blivit utmanad att svara på elva frågor! Här kommer mina svar:

Regler:- Har du blivit utmanad så ska du svara på de 11 frågor din utmanare gett dig och posta på din blogg!
- Välj sedan 11 nya att utmana och länka i ditt inlägg.
- Hitta på 11 nya frågor till dem!


1. Har du någonsin haft en crush på någon karaktär från en bok/tecknad film?
Nej, tyvärr ingen jag kan minnas, men jag har velat vara en massa karaktärer!

2. Om du skulle bli förvandlad till ett djur, vilket?
Katt! De verkar glida genom livet.

3. Vilken karaktär från en bok har du velat ge ett slag, varför?
Ett fysiskt slag hade varit Rebecca i shopaholic böckerna, ibland får man ju panik på henne!
Ett slag som att framhäva en person hade varit Fred&George Wesley från Harry Potter de är störtsköna!

4. Hade du kunnat leva som vegetarian, varför?
Jag hade nog velat det för de är så synd om djuren men tyvärr älskar jag kött för mycket (vad groteskt det lät...)

5. Om du var med i Harry Potter, hade du velat ändra på historien?
Nej nej NEJ!

6. Vilken genre läser du helst inte?
Biografer faktiskt...

7. Sommar eller vinter? Varför?
Sommar! Då kan man ligga i hängmattan och läsa! :)

8. Har du läst en bok som alla andra älskade men inte du? Vilken?
Ur vulkanens mun av Helena Von Zweigbergk alla verkade gilla den men jag blir mest ledsen faktiskt....

9. Var (soffan utomhus osv), när (på natten, dagen osv) och med vilket snacks läser du helst en bok?
På vintern; soffan på eftermiddagen och allt som innehåller choklad!
På sommaren; hängmattan, stranden, skuggan under soltimmarna med något gott att dricka!

10. Vad väljer du, att leva i Narnia eller gå på Hogwarts?
Hogwarts alla gånger.

11. Om det började brinna i ditt hus och du bara hann ta ut 2 saker vad skulle du då välja av Böcker, Djur, Datorn, Anteckningar, Bilder eller något annat, varför?
Djuren, eftersom de är två så är det väl allt jag kan ta med mig, de är lite tjocka så något annat hade jag inte kunnat. Varför? Jag kan inte leva utan dem och hade jag lämnat de för att brinna inne för en materiel sak hade jag nog varit den mest känslokalla i världen!

Jag väljer att utmana; Ett ljus i mörkret, amelies boktips, Bokdjugeln, Bokgläntan, Boktycke, Erikas bokprat, Emmy om böcker & sånt, Mathildas läshörna, Schitzo-Cookie's Bokblogg, Bokrecensioner och fotografier av Frida, Bokmalen.

Frågorna de ska svara på är följande:

1. Om du blev fångade i en bok vilken skulle det bli?
2. Om du var tvungen att skänka en bok från din bokhylla vilken skulle det bli?
3. Favorit genre? Varför?
4. En karkatär du inte kommer överrens med, varför?
5. Var läser du helst?
6. Om du bara fick behålla en bok från din bokhylla vilken skulle det bli?
7. Finns det någon bok du tror att du hade kunnat skriva bättre själv?
8. Finns det någon bok som blivit filmatiserad som blev bättre som film än bok?
9. Köpa böcker eller låna?
10. En bok du aldrig tröttnar på.
11. Vilket övernaturligt väsen hade du velat vara?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: