Bokparadiset

En dag.

Kategori: Chicklit

Utläst i Juli.

Från Adlibris: Du kan leva hela ditt liv utan att inse att det du letar efter finns rakt framför dig.

15 juli 1988. Emma och Dexter tillbringar en natt tillsammans efter examen på universitetet. Dagen efter måste de gå skilda vägar.

Men var kommer de vara den 15 juli året därpå? Och alla år som följer?

En dag är hysteriskt rolig och fruktansvärt sorglig, varm, underfundig, välskriven, rörande, engagerande och alldeles, alldeles underbar.
Tyckte att boken hade varit lite för länge i bokhyllan som oläst. Så det fick följa med i resväskan till Turkiet. Denna super hyllade bok... 

Jag älskar konceptet. Jag älskar alla böcker där tjejen får killen tillslut. Nästan i alla fall. I alla fall, det var ett riktigt roligt koncept! Jag tyckte de var väldigt olika när man fick läsa om dem så det var ju imponernade att de höll kontkaten genom alla åren.

Dock så gillade jag verkligen inte Dexter genom mer än halva boken. (Tack gode gud för att han förändras.) Jag tycker han är arrogant, självupptagen, jobbig och egoistisk. Så det gjorde boken lite svårare att gilla faktiskt.. Fast jag tycker Emma är jobbig också, speciellt när hon är ung. Hon gnäller utan att göra något åt det osv. 

Tycker även att boken är seg att komma igenom, men det är kanske mest för att det är när jag gillar karaktärerna som minst. För boken har verkligen jättefina stunder och visst skrattar och gråter jag till den! Men tyvärr det blir ingen fullpott från min sida. Förstår inte all denna hypningar runt boken..

Men hey, nu kan jag äntligen titta på filmen!

Författarens hemland: Storbritannien
Antal sidor: 429
Första meningen: Jag antar att det viktiga är att göra någon slags skillnad, sa hon.
Betyg:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: