Bokparadiset

Sammanfattnin November

Kategori: Sammanfattning

Nu sitter jag framför brasan med en julmust i handen och väntar på julkalendern. December kan inte ha varit mer efterlängtad! November har varit en sån låång månad, känns det som vilket har gjort att jag läst otroligt mycket kan jag säga. 


Med andra ögon - Li Österberg 88 sid
Charlotte Hassel - Frida Skybäck 317 sid
Mumiens blod - Ola Skogäng 182 sid
Every day - David Levithan 324 sid
Erebos - Ursula Poznanski 423 sid
The list - Siobhan Vivian 333 sid
A game of thrones - George R.R Martin / Daniel Abraham 192 sid
Jokern - Markus Zusak 348 sid
The wishing spell - Chris Colfer 438 sid
Divergent - Veronica Roth 363 sid
Abacuspentagrammet - Tony Manieri 320 sid
Själlös - Gail Carriger 365 sid
Nedlagt byte - Janet Evanovich 303 sid
Paris chérie - Ida Pyk 219
Sjutton år och skitsnygg - Emma Granholm 303

Antal Böcker: 15 st
Antal svenska författare: 6
Antal svenska/Engelska: 12/3
Antal sidor: 4518 sid
Antal kortisar (under 200): 3st
Antal tegelstenar (över 500): 0
Påbörjade böcker: Inga.

Summering: Det roligaste var att jag har skrivit i flera månader att jag måste läsa fler engelska böcker men förra månaden skrev jag att det fick gå som det gick med det och så läser jag tre stycken vilket jag inte gjort någon annan månad! :P Haha, hade nog faktiskt blivit fler om det inte var för att jag skulle läsa ut mina bibblaböcker. 

Sen kan jag säga att jag blir typ avundsjuk på mig själv att jag läst så många bra böcker denna månaden, Själlös, Divergent, Every day, The wishing spell som alla blev böcker jag älskade sen the list gillade jag jättemycket också!  

Var det en bra månad för er också? :) 
 

Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    Det var en del böcker det och det ser ut som bra också :D

    Svar: SV: Ja det blev ju det, en hel del bra faktiskt!
    BokParadiset

    2012-12-03 | 05:55:15
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
  • Tessans Bokblogg säger:

    Oooh, the wishing spell verkar jättebra!! :)

    Svar: SV: Det är den också!
    BokParadiset

    2012-12-03 | 18:11:31
    Bloggadress: http://tessansbokblogg.blogg.se
  • Carro säger:

    Längtar tills jag också får sätta klorna i divergent! Hört mycket bra om den :)

    2012-12-05 | 16:41:08
    Bloggadress: http://romeoandjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här: