Bokparadiset

#2 Sammanfattning Januari

Kategori: Sammanfattning

Ännu en månad har gått, dock tycker jag att det varit januari jättelänge. Trodde jag skulle hinna läsa ut ensamma hjärtan och hemlösa hundar men tyvärr inte har 100 sidor kvar. 

Antal Böcker:
Kvinnliga vs manliga författare:
Antal svenska författare:
Antal sidor:
Månadens bästa:
Månadens sämsta:
Månadens överraskning:
bästa omslag:
Antal Böcker: 7, vilket innebär nytt rekord!
Kvinnliga vs manliga författare: 4/3 Ganska så jämnställt alltså!
Antal svenska författare: 3 st
Antal sidor: 2204 Så det var inte måga tjockisar.
Månadens bästa: Jag har insett att jag sätter ett visst betyg när jag läst den men sen när det har gått en tid tycker jag ofta att jag har satt ett för högt betyg, är det likadant för er? Men den bästa får nog bli "Ur vulkanens mun av Helena Von Zweigberg.
Månadens sämsta: Den man älskar med Emily Griffin, men morden i Effeltornet låg inte långt bakom.
Månadens överraskning: Att morden i Effeltornet var så dålig som den var.
bästa omslag: Jag tycker det är jättemånga av böckerna jag läst som har snygga omslag men om jag måste välja får det bli:

Kommentarer

  • violen säger:

    Ja men 10 är ju bara tre fler än sju så det var väl inte såå märkvärdigt! :-)



    Apropå Mordet i Eiffeltornet så var den ändå bättre än de följande. Och omslaget är ju bara så snyggt!

    2012-02-01 | 19:28:04
    Bloggadress: http://violensboksida.bloggplatsen.se/
  • Hanneles bokparadis på Hisingen säger:

    kanske skulle man börja räkna sidor

    2012-02-02 | 10:56:07
    Bloggadress: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: