Bokparadiset

Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet

Kategori: Ungdomsböcker

Titel: Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet
Orginaltitel: The statistical probability of love at first sight
Författare: Jennifer E. Smith
Förlag: B|Wahlströms
Utgivningsår: 2012
Språk: Svenska

Från Adlibris: Detta måste vara den värsta dagen i sjuttonåriga Hadleys liv. Hon är bara fyra minuter försenad men det är tillräckligt för att hon ska missa planet till London och därmed riskera att komma försent till sin pappas bröllop. Nästa plan går inte förrän om flera timmar så hon är fast på flygplatsen. Dagen kan inte bli värre! Då möter hon drömkillen. Han heter Oliver, han är från England och ska med samma plan. Under de följande 24 timmarna utspelar sig en oförglömlig kärlekssaga. Två främlingar blir förälskade under den långa flygningen mellan New York och London, skiljs åt på flygplatsen med en kyss och aldrig kommer att träffas igen - eller?


Det finns två sorts människor gällande denna boken. De som gillar den långa titeln och de som inte gör det. Jag är en av dem som gillar titeln! Tycker det är väldigt roligt med en så lång och komplicerad titeln. 

För övrigt är händelserna såna som bara skulle hända på film eller i en bok, och inte i verkliga livet. Att man blir förälskad i något på ett plan, ja det kan jag gå med på men resten är sånt som bara händer i böcker och på film. Tur för mig att jag gillar såna böcker och filmer. Tycker boken är super mysig dock väldigt kort men det är förstårligt. Man kan inte bygga en tegelsten på att några blir förälskade på ett plan. 

Språket är lätt och det tar inte lång tid att läsa igenom boken. Jag hinner lära känna karaktärerna men inte så mycket så att jag kan säga om jag hatar dem eller älskar de. Tycker boken passar jättebra på sommaren att läsa.Tror denna boken kommer locka människor som inte vanligtvis brukar läsa böcker och det är ett plus tycker jag! 

Tack B|Wahlstörm för rec-exet!

Författarens hemland: USA
Antal sidor: 206
Första meningen: Det kunde ha slutat annorlunda på så många olika sätt.
Betyg: 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: