Bokparadiset

Jag väntar under mossan

Kategori: Ungdomsböcker

  
Från Adlibris: 

När Tilda är nära att drunkna och spolas i land på den olycksbådande ön mitt i sjön skruvas hennes känslighet upp. Hon tränger djupare in i en värld av övernaturliga varelser och mystiska samband där ingenting är som det först verkar. Samtidigt vakar någon - eller något - över varje steg Tilda tar ...

I en värld av sällsamma skuggväsen, undangömda kråkslott, en bottenlös näckrosdamm och en uråldrig maktkamp söker Tilda sanningen: Vad hände med Tildas försvunna mormor? Vem ligger bakom den ondskefulla stämningen vid sjön? Hur känns den stora kärleken? Och vem är Tilda själv egentligen?


Det var en jättehärlig sommarbok! Och omslaget är så snyggt!

Miljön i boken är det jag gillar mest. Jag vet inte om det är för att det påminner mig så mycket om ett ställe eller om miljön bara är helt fantastisk? Det var i alla fall det som jag gillar bäst, vilket också drar upp betyget.

Men något annat jag verkligen gillar är alla naturväsen och myter som finns med, näcken som alla har hört om och en massa som jag inte hört om. Det borde verkligen skrivas fler böcker med massa naturväsen i. 

Dock känns boken som om det är för något yngre läsare än jag, och jag är bara 18, så jag undrar vad de äldre läsarna tyckte, om de också kännde att den var för lite yngre?

Handlingen då tänker ni. Tjae, den var helt okej, inget så utstickande. Till och med för mig var den förutsägbar. Men som sagt en jättemysig bok att läsa på sommaren och då behöver den inte vara så tung.

Författarens hemland: Sverige
Antal sidor: 218 
Första meningen: "Kan du höra mig?"
Betyg:
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: