Bokparadiset

Sammanfattning Oktober

Kategori: Sammanfattning



Nya kontakter - Sophie Kinsella 368 sid
Jagat byte - Janet Evanovich 285 sid ej med på bilden.
Coraline - Neil Gaiman 185 sid
De vassa tändernas skog - Carrie Ryan 334 sid
Da vinci-koden - Dan Brown 502 sid
Törst - Richelle Mead 314 sid
Listan - E. Lockhart 234 sid
Det sällsamma sågverket - Lemony Snicket 199 sid
När jag lät dig gå - Gayle Forman 223 sid
En (anti)tonårings dagbok - Pete Johnsson 78 sid
Hemligt kär - Joanna Kenrick 64 sid
Toby - Russel Potter 255 sid
I begynnelsen var Bob. - Meg Rosoff 284 sid
Berättelser från yttre förorten - Shaun Tan 95 sid
Döden i dina ögon - Rachel Ward 301 sid
Beauty Queens - Libba Bray 396 sid

Antal Böcker: 16 st REKORD
Antal svenska författare: Ingen?!
Antal svenska/Engelska: 14/2
Antal sidor: 4117 sid
Antal kortisar (under 200): 5st
Antal tegelstenar (över 500): 1st
Påbörjade böcker: Charlotte Hassel och Fel grav och andra berättelser.

Summering: Nu verkar detta jättemånga böcker. Och jag hade lässvacka i 1½-2 veckor och det kan man inte alls tro. Men sen blev jag jättesugen på att läsa och så lånade jag så många bra böcker på bibblan som jag ville läsa så då gick det i racer fart! Men det är ju också 5 kortisar och det var många böcker på bara 200 sidor också.. 
 
Jag ville ju läsa fler engelska böcker med i och med lässvackan så var jag inte alls sugen, och denna månaden tänker jag inte ens säga att jag ska läsa fler engelskaböcker, det får bli som det blir.

Läste ni något bra i Oktober? :) 

Kommentarer

  • Tessans Bokblogg säger:

    Läste precis ut De vassa tändernas skog. Tyckte den var riktigt bra alltså!! Vad tyckte du?

    2012-11-01 | 19:46:47
    Bloggadress: http://tessansbokblogg.blogg.se/
  • veronica säger:

    Vilken härlig månad!:)

    2012-11-02 | 02:25:48
    Bloggadress: http://www.vettansbocker.blogg.se
  • [Anna] säger:

    Hur hinner du läsa Så många böcker? Eller kanske jag skulle hinna om jag inte så många serier...

    2012-11-05 | 15:22:26
    Bloggadress: http://bokraden.blogspot.com

Kommentera inlägget här: