Bokparadiset

This or That

Kategori: Allmänt

Fina Nella taggade mig till att göra denna. Så det gör jag självklart. OBS! jag vet att texten är helt fucked up men jag kan inte få den till att bli vanlig så det får helt enkelt bli såhär. 

1. Ljudbok eller bok i handen?
Bok i handen. Jag har inte koncentrations förmågan för att lyssna på ljudbok. 

2. Pocket eller inbunden?
Inbundet är så lyxigt men också dyrare så det blir ju mer pocket. Fast jag gillar båda!

3. Påhittat eller verklighetsbaserat? (Ficton/non fiction)
Påhittad gillar jag nog mer än verkligheten. Fast det får gärna vara lite blandat. 

4. Harry Potter eller Twilight?
Harry Potter alla gånger.

5. Fantasyvärld eller vår värld?
Fantasyvärld. Eller blandat. 

6. Kindle, iPad eller annat?
Jag har inte provat något av de så kan faktiskt inte uttala mig om det. 

7. Låna eller köpa böcker?
Jag gillar att äga böckerna själv men det blir för dyrt så blandar köpa med låna, eftersom jag ändå inte läser om några böcker. 

8. Bokhandlar eller online?
Jag bor i en liten stad där vi inte har några bokhandlar så det blir ju online.

9. Ensamstående bok eller trilogi?
Vilket som, vissa passar i en serie vissa ska vara ensamstående gillar vilket som. 

10. Tjock bok eller kort bok?
Bros på boken. Är den spännande hela tiden så passar det ju som tjock men det är skönt att läsa något kortare ibland. 

11. Romans eller action?
Bros på vilket humör jag är på, jag gillar båda. 

12. Mysa under en filt eller steka i solen?
Både och, eller mer ligga i skuggan i solen klarar inte av värmen. 

13. Varm choklad eller latte?
Latte är min favorit kaffesort men jag gillar varm choklad också! 

14. Läsa recensioner eller bilda en egen uppfattning?
Recensioner ger mig lästipsen men när jag läser den bildar jag en egen uppfattning. 

Sen så taggar jag två nyfunna bloggar som jag gillar, bokslott och bookshelf!

Kommentarer

  • Julia - Bokslott säger:

    Sv: åh, vad roligt! :D den ska jag göra! :)

    Svar: Ser framemot dina svar! :)
    BokParadiset

    2012-11-10 | 22:13:53
    Bloggadress: http://bokslott.blogg.se
  • Anna säger:

    Svar(ursäkta för sent svar, har haft mycket i skolan denna vecka): Åhh, vad glad jag blev när jag såg att du gillade min video! OCh ännu gladare blev jag när jag såg att du taggat mig! Ska helt klart göra denna taggen snart:D

    Svar: Dina videos är jättebra, du är så avslappnad! Kul, ser framemot lite svar :)
    BokParadiset

    2012-11-11 | 19:02:11
    Bloggadress: http://bookshelf.blogg.se

Kommentera inlägget här: