Bokparadiset

#12 Sammanfattning September

Kategori: Sammanfattning



Mitt klimatkatastrofala liv - Saci Lloyd 335 sid (Recension kommer)
Glashuset - Rachel Caine 312 sid
Cirkoli - Patrik Stigsson 487 sid (Recension kommer)
Rubinröd - Kerstin Gier 366 sid
Dealing with dragons -  Patricia C. Wrede 212 sid (Recension kommer)
En natt - Lina Forss & Niklas Krog 175 sid
Drottningen vänder blad - Alan Benett 124 sid (Recension kommer)
The last princess - Galaxy Craze 295 sid (Recension kommer)
Torsdagsbarn - Sonya Hartnett 247 sid (Recension kommer)
Om jag stannar - Gayle Forman 192 sid (Recension kommer, finns inte med på bilden)
Den röda handsken - Holly Black 318 sid (Recension kommer)
Demonprinsessan - Peter Bergting 314 sid
Tid för mirakel - Karen Thompson Walker 283 sid
Den dansande djävulen - Martin Widmark 154 sid(Recension kommer)

Antal Böcker: 14 st
Kvinnliga vs manliga författare: 10/5
Antal svenska författare: 5st
Antal svenska/Engelska: 12/2
Antal sidor: 3814 sid
Antal kortisar (under 200): 4st
Antal tegelstenar (över 500): 0st
Påbörjade böcker: Jagat byte, Beauty queens, De vassa tändernas skog

Summering: Nu verkar detta som världens bokhög (vilket det faktiskt är också) men det är fyra kortisar sen har jag inte jobbat lika mycket vilket har gjort att jag kunnat läsa mer, även om det har blivit mer serie-tittande i alla fall i slutet av månaden. Som ni ser har jag en hel hög med recensioner att göra. Fortfarande vill jag läsa fler engelska böcker får se hur jag lyckas i oktober! 

Någon av böckerna ni har läst/ska läsa? :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: