Bokparadiset

#11 Sammanfattning Augusti

Kategori: Sammanfattning

  • Boktjuven - Markus Zusak
  • Hello Kitty måste dö - Angela S. Choi
  • Namnet på boken är hemligt - Pseudonymous Bosch (recension kommer)
  • Mitt liv som bok - Paul Desalmand
  • Men vi knullar ju ändå inte - Ann Söderlund (recension kommer)
  • 4 Blondiner - Candace Bushnell (recension kommer)
  • Miss Peregrines hem för besynnerliga barn - Ransom Riggs (recension kommer)
  • Häxmästaren - Peter Bergting
  • Parisresan - Bitte Havstad
  • Anna and the French kiss - Stephanie Perkins (recension kommer)
 
Antal Böcker: 10 st
Kvinnliga vs manliga författare: 5/4 + en okänd
Antal svenska författare: 3st
Antal svenska/Engelska: 9/1
Antal sidor: 2697 sid
Antal kortisar (under 200): 2st
Antal tegelstenar (över 500): 1st

Summering: Har varit en lite svackig månad så trodde inte att jag skulle ha läst så många böcker faktiskt. Ingen direkt dålig bok faktiskt men många som jag gillar och till och med några som får högsta betyg! Förra månaden sa jag att jag skulle läsa fler engelska böcker men det hände visst inte. Tyvärr kommer jag nog inte hinna läsa fler i september heller för nu har jag så många rec-ex som väntar på mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: