Bokparadiset

Anna and the french kiss

Kategori: Ungdomsböcker

 Utläst i Augusti. 

Titel: Anna and the french kiss
Författare: Stephanie Perkins
Förlag: Speak
Utgivningsår: 2011
Språk: Engelska

Från Adlibris: Anna can't wait for her senior year in Atlanta, where she has a good job, a loyal best friend, and a crush on the verge of becoming more. So she's not too thrilled when her father unexpectedly ships her off to boarding school in Paris - until she meets Etienne St. Clair, the perfect boy. The only problem? He's taken, and Anna might be, too, if anything comes of her crush back home. Will a year of romantic near-misses end in the French kiss Anna awaits? 
Den här boken trodde jag att jag skulle gilla jättemycket men inte älska den så som alla andra gör. Men ack så fel jag hade. Detta är en av mina nya favorit böcker. Jag läser aldrig om böcker, förutom Harry Potter böckerna men Anna and the french kiss är faktiskt en bok jag vill läsa om. Egentligen vill jag typ läsa om den direkt men det är väl lite väl tidigt..

Vad är det som gör den så bra då? En av anledningarna är nog miljön jag älskar Frankrike och Paris är så mycket, sen att det är en internat skola med i bilden misstycker väl ingen. Hela historien är så söt och jag älskar Annas och St.Clairs kärlekshistoria den känns väldigt äkta tycker jag. De blir inte kära i varann hux flux och de stöter även på problem. Sen är ju St.Clair typ hur underbar kille som helt så jag förstår varför alla är kära i han.

Denna boken är så fin. Det är en så bra kärekshistoria så har du inte läst den än tycker jag verkligen att du ska göra det!

Författarens hemland: USA
Antal sidor: 372
Första meningen: Here is everything i know about France: Madeline and Amélie and Moulin Rouge,
Betyg:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: